Nye Polo varianter

Nye Polo lanseres i Norge i disse dager. Etter hvert vil det dukke opp stasjonsvogn, sedan og flerbruksbil.

(Bildet er manipulert)
(Bildet er manipulert) Vis mer
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Allerede til høsten regner våre kilder i Automedia med at Volkswagen er klare med en GTi-utgave og en stasjonsvogn. Automedia, som pleier å treffe godt, har produsert de manipulerte bildene i denne artikkelen.

GTI

Det er ikke så mye nytt under panseret på Polo GTI, den velkjente 1,6-literen med 16 ventiler og 125 hestekrefter sørger for frasparket. Det blir mer spennende når de nye serien med dieselmotorer, GTD, blir klare.

Det som skiller Polo GTI fra de med mindre motor er støtfangeren og større hjul. Og GTI-merket i grillen.

Stasjonsvogn

(Bildet er manipulert)
(Bildet er manipulert) Vis mer

Omtrent samtidig med Polo GTI vil også Polo Wagon dukke opp. Den vil få litt lengre akselavstand enn kombikupèen, og litt kraftigere bremser.

Polo Wagon vil bli levert med de samme motorene som kombikupèen. Den vil ifølge Automedia bli levert med takskinner som standard.

Sedan og flerbruksbil

Sedanutgaven av gamle Polo er det ikke mange av på norske veier. Sannsynligvis vil vi ikke se mange av den nye heller. Ifølge Automedia er sedanen først og fremst utviklet for Øst- og Syd-Europa.

(Bildet er manipulert)
(Bildet er manipulert) Vis mer

Som en direkte konkurrent til den lille flerbruksbilen fra Ford basert på Fiesta, dukker en flerbruksvariant av Polo opp. Den vil sannsynligvis komme med parkeringsplassvennlige skyvedører for baksetepassasjerene. Automedia tror den vil bygges med en forkortet Golf-plattform, men at den av utseendet vil ha trekk fra den nye Poloen.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Vokst

Nye VW Polo i kombiutgave er blitt større enn forgjengeren, og den har for de fleste modeller godt med sikkerhetsutstyr. Blant annet er elektronisk stabilitetskontroll (ESP) standard på de aller fleste modellene.

Vi prøvekjørte bilen på Sardinia i november, det kan du lese mer om her.