Ny Porsche Boxster S

Stärker, schneller und sportlicher – det er det S’en til nye Boxster S står for. Og i følge tallene, så er det helt klart en meget sterk, rask og sporty roadster som Porsche presenterer til høsten.

Porsche har tidligere presentert roadsteren Boxster, og nå kommer altså storebroren. Med mer fraspark og flere krefter.

Full fart!

Boxster S vil sikkert gi deg det rette suget i magen med en akselrasjonstid fra 0-100 km/t på 5,9 sekunder, med standard 6-gears manuell gearkasse, og en toppfart på 260 kilometer i timen.

Motoren i Boxster S er sekssylindret, men slagvolumet er øket fra 2,7 liter til 3,2 liter. Ikke bare gir dette motoren 252 hk (48 hk mer enn i Boxster), men det øker også motorens dreiemoment fra 245 til 305 Nm ved 4.500 o/min. Bilen har en kraftig ytelsesevne, for 85% av dreiemomentet ligger klart til bruk allerede ved 2.000 o/min.

Som i 911 Carrera 4, styres Boxster S-motoren av Motronic ME 7,2 med elektronisk gass (E-gas).

Helt gira

Standard i Boxster S blir en sporty 6-gears manuell gearkasse som skal gi fullt utbytte av den 3,2 liters motoren. I følge Porsche gir denne gearkassen
”harmonisk gearing kombinert med ideell utnyttelse av motorens dreiemoment, i tillegg til perfekte overganger ved oppgearing” – dette høres nydelig ut!

Hvis du ønsker automatgear, kan du bestille Boxster S med 5-gears Tiptronic S. Denne gearkassen har blitt justert slik at den passer til Boxster S’ økede ytelsesevne.

Andre oppgraderinger

Boxster S har ikke bare gjennomgått mekaniske oppgraderinger – bilen skiller seg også utseendemessig noe fra Boxster.

Artikkelen fortsetter under annonsen

I kupeen får Boxster S sølvgrå bakgrunn i de runde instrumentskivene, finish i svart plast og aluminium samt setetrekk i Alcantara.

Ny Porsche Boxster S

Det er også noen ytre forskjeller mellom Boxster S og Boxster. De nye 17” aluminiumfelgene, spesialdesignet for denne modellen, er den mest synlige endringen. I tillegg kommer lufteventilene foran
og Boxster S-logoen bak i titanium-farge. Det ovale eksosrøret som vi finner på Boxster er dessuten byttet ut med doble eksosrør på S-utgaven av Boxster, samtidig som understellet er stivet og oppgradert for å takle de ekstra kreftene.