Motorer

I første omgang kommer bensinmotoren W12 og monsterdieselen V10 til Norge, etter hvert kommer også en ny V8-bensinmotor.

Publisert
Sist oppdatert
Motorer


Den norske importøren har valgt å satse på Phaetonversjoner med firehjulstrekk, det innebærer at de ikke tar inn V6-utgaven på 241 hestekrefter.

V8-motoren er ikke lansert ennå, med ytelsen fra fireliteren skal være 300 hestekrefter og ha et dreiemoment på 315 Nm.

W12-motoren var den vi kjørte i Tyskland under lanseringen. Motoren imponerte med stor og kultivert kraft. Seksliteren yter 420 hestekrefter, og har et dreiemoment på 550 Nm ved 3.500 o/min. W12 har lengre standardutstyrsliste enn de andre motoralternativene, og ved introduksjonen til våren er det beregnet at den vil koste mellom 1,7 og 1,8 millioner kroner.

V10-dieselene er den mest aktuelle i Norge på grunn av prisen som ventes å ligge mellom 1,2 og 1,3 millioner kroner. Vi har ikke kjørt den, men på papiret er den virkelig imponerende. Dreiemomentet er på hele 750 Nm ved 2.000 o/min, og toppeffekten på femliteren er 313 hestekrefter.

Gå ikke glipp av store bilder som du finner her.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer