MC-TEST: Triumph Sprint RS - Bunndrag, godlyd og eleganse

Sprint RS er et av bevisene for at det fortsatt er futt i den tradisjonsrike, britiske motorsykkelprodusenten Triumph. Hvis du trodde utviklingen hos Triumph stanset opp på 50-tallet, må du tro om igjen.

Triumph Sprint RS

Pluss og minus
Dette elementet er dessverre fjernet.

Pris:157.900
Klasse: Sport-touring
Motor: 955 ccm
Effekt: 110 hk/9.200 o/min
Dreimoment:97 Nm/6.200 o/min
Toppfart:Ca. 240 km/t
Testet av: Jogrim Aabakken

Stian Gihle

Ingen tvil om at du har en buldrete treer under tanken. Trist girkasse, men artig og behagelig sykkel. Jeg ville nok valgt den mer friske gule utgaven fremfor den mørke.

Eirik Rønjum

Jeg likte motoren, og spesielt "lyden" godt. Fin svingradius og pen å se på. De positive inntrykkene ble dessverre overskygget av en håpløst treg girkasse, og ubrukelige speil.

Jogrim Aabakken

Triumph Sprint RS utstråler britisk eleganse og er en nytelse på veien. Viser muskler allerede fra 3.500 omdreininger. Hærlig lyd, men elendig girkasse.