MC-TEST: Fatboy - Enorm utstråling og gigantisk lyd

Nesten ingen kunder kjøper en original Harley-Davidson, så vi hadde ikke lyst til å teste en heller. En trimmet Fatboy med et obligatorisk støyende eksosanlegg, var derimot svært interessant.

Det er bare amerikanere som kan bygge et produkt som Harley-Davidson. Det er en mildt sagt spesiell opplevelse å sette seg i salen på et av disse beistene av noen motorsykler, og det farer mange assosiasjoner gjennom hodet når du fyrer i gang den store V-twin motoren på 1.340 ccm.

Tidligere var Harley-Davidson forbeholdt de tøffeste gutta i Hells Angels, Bandidos og hva de nå heter alle sammen. I de senere årene har hungeren etter noen annet enn overperfekte plastracere fra Japan gjort at Harley-Davidson også har fått rotfeste i kretser hvor børstraktorer og Jaguarer tradisjonelt har dominert miljøet.

Det koster

Harley-Davidson koster mye penger. At nye sykler koster mye er en ting, men gamle doninger holder seg også bemerkelsesverdig godt i pris. En 1999 modell av Fatboy koster i billigste utførelse 243.000 kroner. I tillegg kommer alt du vil ha ekstra for å gi din sykkel et personlig preg. Vi snakker fort om at 300.000 kroner forsvinner fra kontoen med et brak. Vår utgave med et trimsett av merket Screamin' Eagle koster cirka 256.000 kroner.

Kokurrenter

Vurderer du Harley-Davidson er det ingen andre som kan tilfredsstille ditt behov. Følelsen du får ved å fyre i gang dette "dyret", kan ingen andre merker tilby. Harley er Harley.

Klikk på lenkene under bildet til høyre for å lese om vårt inntrykk av en Motorsykkel-legende.