Konklusjon

Hvem blir vinneren av de to? Hvem er best på hva, og hvem gir mest for pengene? Kan Saab tukte Audi?

Dessverre Saab, men dere greier ikke helt å mestre verken kvalitetsinntrykk, finish, komfort eller motorkarakteristikken til A6 2.7 T Quattro.

Derfor vinner A6 soleklart dersom vi skulle basert testen på de kalde fakta, og verken vurdert pris eller underholdningsverdi.

Billigere og mer utstyr

Men Saab 9-5 Aero med automatgir koster 618.500 kroner, eller 42.000 kroner mindre enn A6 2.7T, som koster 660.500 kroner. Og da er utstyrsnivået lavere enn på Saab 9-5 Aero. Blant annet koster skinn 20.000 i A6, mens det er standard i 9-5, heller ikke kjørekomputer eller cruisekontroll kan A6 varte opp med på listen over standardutstyr -- noe som setter i 9-5 Aero i et heldig lys.

kjøreglede teller

Vi innledet med å stille spørsmålet om hvem som ga mest moro for pengene. Svaret er enkelt, for selv om A6 2.7 T Quattro er en fantastisk bil greier den ikke helt å bringe frem gliset. A6 2.7 T er mer en bil for tyske Autobahn, og ikke for Norske fjellveier. Det er en bil for de som foretrekker komfort, og ikke sport. Den er den rake motsetningen av Saab 9-5 Aero, som gir en kjøreglede få biler i denne klassen kan matche. Saab 9-5 Aero er også komfortabel, rommelig og praktisk, men sammenliknet med A6 har den det lille ekstra som kalles kjøreglede.Når den dessuten er billigere blir den vårt valg.