Konklusjon og konkurrenter

Den store fordelen til Fiat Bravo 80 er prisen, for det er ikke tvil om at man får mye bil for lite penger dersom man velger Bravo. Men fortsatt er det konkurrenter der ute...

Fiat Bravo 80 koster 159.900 kroner, ikke galt når man ser på utstyret og størrelsen på bilen. De argeste konkurrentene til Fiat Bravo 80 er Opel Astra 1.2 GL Special, Toyota Corolla 1,3 Vega og Skoda Felicia 1,6.

Mye utstyr

Umiddelbart skulle man tro at Skodaen med sin store motor på 1,6 liter og en prislapp på 148.700 kroner skulle trekke det lengste strået. Det gjør den ikke, først og fremst fordi motoren ikke evner å overføre mer enn 75 hestekrefter til drivhjulene. Sammenliknet med Bravo holder heller ikke utstyrsnivået i Felicia mål - det blir for snaut.

Mot Toyotaen og Opelen blir det mer dødt løp, men selv om Fiaten er dyrere enn Opelen og Toyotaen er utstyrsnivået på Bravo høyere enn hos konkurrentene. For mens du må betale ekstra for blokkeringsfrie bremser, elektriske justerbare speil med speilvarme, elektriske vindusheisere, sentrallås og tåkelys på Opelen og Toyotaen er dette standard på Fiat Bravo 80.

Teknisk Knock-Out

Utstyrsmessig slår altså Fiaten teknisk Knock-Out på konkurrentene, det springende punktet blir derfor om man skal tørre å satse på Fiat. Selv om bilene idag er helt på høyde med konkurrentene hva gjelder kvalitet, spørs det om ikke de gamle skrekkhistoriene fortsatt gjør sitt med tanke på bruktbilprisene.

Uansett er Fiat Bravo 80 en bil som tilbyr komfort, kjøreglede og som oppfyller floskelen "mye bil for pengene" til det fulle.