Konklusjon og konkurrenter

Nissan Primera Sport Hypertronic M-6 har en utsalgspris på 286.900 kroner, men den har konkurrenter.

Konklusjon og konkurrenter

Det er liten tvil om at oppgraderingen av Primera har gjort godt. Aldri har Primera vært så spennende som dagens modell, og aldri har den gitt mer kjøreglede.

Alfa Romeo 156 Selespeed

Likevel er ikke bilen enerådende, og en av konkurrentene er fra Italia og heter Alfa Romeo 156 Selespeed. En minitest finner du her. I likhet med Primera Sport er Alfa 156 Selespeed også en bil som i første rekke henvender seg til de som liker å ta den lengste veien hjem, men den blir nok i dyreste laget med sin prislapp på 343.000 kroner.

Volkswagen Passat 1,8T Tiptronic

Trass i at Passat 1,8T med Tiptronic er mer innrettet mot komfort, har den klare fordeler sammenliknet med Primera. Den er mer praktisk, samtidig som den byr på en litt mer gedigen følelse enn hva Primera gjør, men med en pris på 297.530 kroner er den drøye 10.000 kroner dyrere enn Primera.

Honda Accord 2.0i ES

Dyr blir også Honda Accord 2.0i ES, med en prislapp på heftige 360.000 kroner - spesielt når vi vet at utstyrsnivået i Accord ikke skiller seg nevneverdig ut sammenliknet med Primera.

Konklusjonen

Med dette i bakhodet er konklusjonen klar - Nissan Primera Sport Hypertronic M-6 er så absolutt en bil man skal regne med dersom man er på jakt etter en familiebil i den litt sportslige enden av skalaen. Det eneste som skuffer er en liten bagasjeromsluke som gjør det vanskelig å utnytte bagasjerommets kapasitet.