Konklusjon og konkurrenter

Hva bør du velge hvis du har drøye 300.000 kroner som brenner i lommene - og et like brennende ønske om å bli eier av en roadster med midtmontert motor?

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Dessverre MG, her er det ingen tvil - vi anbefaler våre lesere å velge MR2. Da får du en sprek motor, herlige kjøreegenskaper, gode bremser, en praktisk takløsning og en masse moro for pengene. Plassproblemet lar seg løse ved basere seg på lite bagasje - eller ved å investere i en bagasjeholder.

Ting stemmer

Når du har satt deg vel til rette bak rattet i en Toyota MR2, vil du finne ut at det meste stemmer. Plasseringen av både sete, ratt, girspak og håndbrekk er vel gjennomtenkt, noe du vil merke spesielt godt når den bakhjulsdrevne roadsteren koser seg på svingete veger. Hvis du klarer deg med en ordinær manuell girkasse, kan du bli eier av en MR2 for snaue 295.000 kroner.

For svak motor

MGF lider under en altfor effektsvak motor og et mykt karosseri. Bilen egner seg godt for cruising i byen, men er rett og slett ikke sportslig nok til å skape noe glede på landeveien. Det skal i rettferdighetens navn nevnes at MGF også produseres i en 145-hesters utgave, men denne importeres ikke til Norge.

  • Her finner du tekniske data for MGF Stepspeed og Toyota MR2 SMT
  • Her finner du en full test av MGF Stepspeed
  • Her finner du en full test av Toyota MR2