Konklusjon og konkurrenter

Renault Laguna II 3.0 V6 Sport Tourer kunne hatt alle forutsetninger for å lykkes, det er likevel et sørgelig faktum at den ikke vil gjøre det. Laguna II V6 blir håpløst dyr.

Konklusjon og konkurrenter
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Med all respekt; å bruke 549.000 kroner på en bil, for så å ende opp med en Renault Laguna virker ikke som det fullendte sjakktrekk. Det er vår påstand at denne prisen gjør bilen nærmest umulig å selge.

Spesielt dersom vi ser på hva 550.000 kroner kan skaffe deg av biler.

Bredt utvalg

For legger du 500.200 kroner på bordet ender du opp med en BMW 325 iA, og legger du 505.500 kroner på bordet er en Mercedes-Benz E200 Kompressor i ditt eie. Eller hva med en BMW 525D Touring for 529.000 kroner, for ikke å glemme Volvo V70 2,4T med automatgir til 548.400 kroner. At du også kan velge å vrake i Audi sitt modellsortiment burde være spiker nok til å banke kistelokket ettertrykkelig igjen for Laguna V6.

Ingen fremtid

Konklusjon og konkurrenter

Nå skal det riktignok sies det at Renault Laguna Sport Tourer V6 Privilège er velutstyrt. Men når motorens tre-liter og 210 hester mates inn i Finansdepartementets kasseapparat, klinger det så avgiftspolitikerne på løvebakken nærmest tar resten av dagen fri. Nå skal det imidlertid sies at i våre øyne er ikke det noe problem, ingen vil nemlig savne Laguna V6 – den er nemlig best med ordinære firesylindrede motorer. V6 motoren plasserer den i en prisklasse hvor den ikke har noen fremtid – i hvertfall ikke her hjemme.

Artikkelen fortsetter under annonsen