Konklusjon og konkurrenter

Det finnes mange kabrioleter og roadstere som er altfor dyre for de fleste mennesker.

Konklusjon og konkurrenter
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Opel Astra kabriolet er ikke en av dem. Den begynner rett under 300.000 kroner og ender opp på cirka 400.000 kroner for den største modellen med 2,2-liters motor.

Noen alternativer

Det nærmeste vi kommer en konkurrent som ligger på noenlunde samme pris, og som er en fireseter, er Saab 9-3 2.0T. Den koster med en turbomotor på 150 hestekrefter og automatgir 420.200 kroner. Skal vi finne noen flere blir det BMW 318 Ci kabriolet til 453.000 kroner med automatgir. Bortsett fra disse er det lite kabrioleter i denne prisklassen. Resten av følget er tosetere som ikke kan tilfredstille de samme kravene til plass og komfort, men som tar igjen betraktelig når det kommer til kjøreegenskaper. Dette er for eksempel Toyota MR2, Opels egen radikale Speedster, MG-F som til høsten blir erstattet av MG-TF, BMW Z3 og Mazda MX-5.

Konklusjon

Selv om vi har hatt litt å utsette på kjøreegenskapene Astra kabriolet, har vi også falt for den veldig komfortable og elegante siden av Astra kabriolet. Den ser uten tvil bra ut, og den sender ikke et eneste feil signal til omverdenen. Selv blant de mest bilhatende mennesker er det greit å eie en Astra kabriolet. 147 hestekrefter og automatgir er bra, men vi er usikre på om det er verdt over 100.000 kroner mer enn en 1,6 liter med manuell girkasse som er inngangsmodellen til 296.900 kroner.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Tekniske data finner du her.