Konklusjon og konkurrenter

Dette er den desidert kuleste SUVen på markedet. Rask som lynet og en imagebombe hevet langt over det som finnes til nå.

Konklusjon og konkurrenter


Du må ut med nesten 1,8 millioner, men i blant er det fantastisk befriende å kjøre en bil hvor det ikke er spart på noe.

Alene

Cayenne Turbo står stort sett alene på toppen. Den koster mest, går fortest og er desidert best å kjøre. Konkurrentene ligger foreløpig fra 100 hestekrefter eller mer på etterskudd inntil Touareg blir utstyrt med W12 og 420 hestekrefter. BMW X5 4.6 iS og Mercede-Benz ML 55 AMG har begge 347 hestekrefeter og ligger også i divisjonen under. En av våre favoritter, Range Rover 4.4 Vogue skorer godt på image, men har for liten motor til sammenligning med begge Cayennemodellene.

Det er fristende å sammenlike med Audi RS6 siden den er i samme effektgruppe. Den er riktig nok en etasje for lav, men vi husker at den gir det samme gode ”rusen” med sin lignende V8 som også yter 450 hestekrefter, men Audien mangler den effektive luftfjæringen til Porsche som gjør Cayenne til den ultimate allroundbil.

Konklusjon

Den kan diskuteres frem og tilbake om dette er en ekte Prosche eller ikke. Vi falt for all overfloden og koste oss glugg i hjel den perioden vi disponerte bilen. Selv om det kanskje er mulig å si noe mer negativt om bilen kommer ikke vi på noe. Cayenne Turbo befinner seg i en posisjon hvor ingen befinner seg verken over eller på siden.

Tekniske data finner du på denne lenken.