Konklusjon og konkurrenter

Til tross for ambisjonene er Accord også konkuransedyktig overfor gjennomsnittsbilene i mellomklassen.

Konklusjon og konkurrenter


En prislapp på 316.500 kroner sørger for at Accord Tourer 2.0 Sport havner litt midt i mellom konkurrentene.

Audi og BMW

Det er naturlig å se på bilene Accord strekker seg mot. Audi A4 og BMW 3-serie er en god del dyrere enn Hondaen. Den opplevde kvaliteten og kjøreegenskapene er også høyere hos de tyske konkurrentene, spesielt er tyskerne flinkere til å kombinere sportslige kjøreegenskaper med komfort.

En Audi A4 med turbomotor på 163 hestekrefter koster 370.900, med en 2-liter på 130 hestekrefter koster den 328.700 kroner. BMW 318 i Touring starter på 357.000 kroner.

De andre

Felles for de fleste andre konkurrentene er at de mangler et motoralternativ rundt 155 hestekrefter, de fleste tar ut rundt 140 hestekrefter av sine 2-litere. Prisen ligger rundt 300.000 kroner. Ford Mondeo 2.0 Trend koster for eksempel 307.700 kroner med 145 hestekrefter under panseret, og Volkswagen Passat 1.8T Trendline koster på tusenlappen det samme som Acoorden.

Spennende outsidere for de som liker det sportslige kan være Volvo V40 2.0T til rett under 300.000 kroner, eller Skoda Octavia RS som tilbyr motorkraft og bagasjeplass så det monner. Den koster 340.500 kroner.

Duger

Konklusjon og konkurrenter


Honda Accord 2.0 Sport duger godt som et sportslig alternativ i mellomklassen. Den ekstra motorkraften og de sportslige kjøreegenskapene er nok til å forsvare prislappen, og vi mener nye Accord er et godt alternativ i mellomklassen. Plassen taler både for og imot Accorden, de litt trange sitteplassene står i stor kontrast til det enorme bagasjerommet.

Lik Dinside Motor på Facebook

Siste nytt om Motor! Ønsker du siste nytt fra DinSide Motor rett i innboksen? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de beste sakene tilsendt hver uke.