Komfort og interiør

Utvendig er det noen sportslige detaljer som skiller V70R fra en vanlig V70. Det samme gjelder innvendig.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
image: Komfort og interiør
image: Komfort og interiør


I interiøret er det lite nytt, instrumentene er blå og en spesiell R-farge er også tilgjengelig innvendig. Nytt er også knappene i midtkonsollen som betjener inntillingene til demperne. I tillegg til den heftige motoren selvfølgelig, er dette det mest spennende med bilen.

Godt utstyrt

V70R er forholdsvis godt utstyrt i utgangspunktet, men likevel hadde vi utstyr for over 70.000 kroner. Det er særlig det eksklusive skinnet og navigasjonssystemet med TV som trekker prisen opp. Dette alene utgjør 43.100 kroner. Vanlig skinn er standard og navigasjonssystemet i Volvo har foreløpig veldig dårlig dekning i Norge. Kun Oslo og omegn er med. Utover dette hadde vi kun småting og 18-tommers felger som koster 9.900 kroner.

Komfortabelt

Vi har skrevet mye om setene til Volvo og vil benytte sjansen til å gjøre det igjen. I V70R sitter du godt. Vi kjørte mye, og tok lange etapper uten å stoppe. Den lengste ble på over 40 mil. Da måtte vi av hensyn til hvor vi var og nivået i bensintanken ta en liten rast. Korsryggstøtten er dårlig og de som har dårligere rygg enn det vi har, ville kanskje ønsket litt mer støtte her. Plassen foran er også god, her vil de fleste finnes seg til rette. Bak er det begrenset, men bagasjerommet er romslig.

image: Komfort og interiør


Det er noen som mener at midtkonsollen er kjedelig. Vi kaller den svært brukervennlig. Store knapper og knotter gjør det enkelt å håndtere alle funksjonene i bilen, og du trenger ikke bruke et eneste sekund på bruksanvisningen for å komme i gang. I tillegg synes vi de blå instrumentene er fine. De er lettavleste og pyntet med metallringer.

V70R er en kostbar bil, men prisen er ikke ille sammenlignet med konkurrentene.