Isuzu KAI: Isuzus revolusjon

Isuzu mener terrengbiler har blitt kjedelige. Derfor viser de KAI på bilutstillingen som i disse dager pågår i Tokyo - og den er langt fra kjedelig...

KAI betyr revolusjon, og det er akkurat det Isuzu ønsker å oppnå med bilen. For Isuzu er lei av dagens kjedelige og intetsigende design på terrengbiler - og at de kan tenke i litt utradisjonelle baner har de jo allerede vist med Isuzu VehiCROSS.
Les mer om VehiCROSS og konseptet Isuzu VX2 her.

Rammen skal synes

Karosseriet på KAI er designet på en slik måte at bilens separate ramme syntes. På den måten mener Isuzu at terrengbilens design kommer mer til sin rett og at man fremhever det faktum at dette er en ekte terrengbil og ikke noen "gatebil med høy bakkeklaring".

Isuzu KAI: Isuzus revolusjon

  1. Stort bilde av Isuzu KAI

At bilen er ment til å sloss mot røtter og større steiner fremheves også av korte overheng foran og bak. De 20 tommers store felgene i magnesium, med dekk i dimensjonen 225/60-20, og doble støtdempere foran og bak er også med på å fremheve KAI sine mer barske sider.

Common-Rail

Den 3,9 meter lange, 1,75 meter brede og 1,66 meter høye terrengbilen skal drives fremover av en direkte innsprøytet V6 Common-Rail dieselmotor med enten 2,5 eller 3 liters slagvolum og fire ventiler per sylinder. Ytelsen er ikke oppgitt, ei heller hvordan drivkreftene overføres til hjulene - men det er likevel klart at KAI er utstyrt med firehjulsdrift.

Da gjenstår det bare å se om Isuzu faktisk mener alvor med KAI, og gjør noe mer ut av ideen enn bare å vise den som en ren konseptbil. Vi anbefaler dem like gjerne å feie foran egen dør først...