Det vil si, bildene er offisielle. Motordataene er dessverre ennå ikke kjente. Men utseendet er jo interessant nok i seg selv. Den litt spesielle fremtoningen som standardutgaven har er blitt enda mer rendyrket i den heftige STi-utgaven.
Sint
Frontfangeren er dypere og på panseret sitter et digert luftinntak som skal forsyne boksermotoren med oksygen. Bak fremhjulene har man funnet plass til et par smale luftutslipp og sideskjørtene strekker seg langt ned mot asfalten. Skjermene er ekstra brede for å gjøre plass til de store 18-tommerne med dekk i profilen 245/40. Sporvidden er også økt.
Spoiler

Her er nye Subaru Impreza WRX STi

Hekken har ikke fått like omfattende forandringer, men Subaru har funnet plass til en takmontert hekkspoiler, samt en diffusor som sitter nede ved de fire enderørene som slipper ut eksosen fra den firesylindrede motoren.
Drøyt 300 hester
Slagvolumet i denne blir på 2,5 liter og effekten lander trolig på over 300 hestekrefter med et dreiemoment på over 400 newtonmeter. I så fall vil man ha et lite overtak på Mitsubishi Lancer Evo X når det kommer til krefter, i alle fall på papiret. Girkassen blir sekstrinns og manuell, og fremdriften foregår selvsagt gjennom alle fire hjulene med en rekke innstillingsmuligheter for føreren.
Nyåret
Vi venter spent på de endelige dataene som trolig er på plass om ikke så altfor lenge. Selve bilen kommer til Norge litt utpå nyåret. Den litt mildere WRX-utgaven er for øvrig nå klar for bestilling med sine 230 hestekrefter.
Her finner du mer Subaru-stoff:
|
Har du noe å tilføye?
Velkommen til Dinsides diskusjon. Vi vil gjerne vite hva du mener, men husk at mange leser det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Mer om vilkårene her. Kommentarer til hvordan redaksjonen har løst saken på, tips om skrivefeil eller lignende sendes til tips@dinside.no.