Fotoalbum

NEDSNØDD: Eieren av denne bilen er åpenbart lei av å måke og har bestemt seg for å vente på bedre tider.
NEDSNØDD: Eieren av denne bilen er åpenbart lei av å måke og har bestemt seg for å vente på bedre tider. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • OPPTAR PARKERINGSPLASSER: Heller ikke disse bilene ser ut til å være i daglig drift. I stedet opptar bilene verdifulle parkeringsplasser i Oslo.
    OPPTAR PARKERINGSPLASSER: Heller ikke disse bilene ser ut til å være i daglig drift. I stedet opptar bilene verdifulle parkeringsplasser i Oslo. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • NYTTIG FIREHJULSDRIFT: Snømengdene gir vanskelige parkeringsforhold. Da er det godt med firehjulsdrift.
    NYTTIG FIREHJULSDRIFT: Snømengdene gir vanskelige parkeringsforhold. Da er det godt med firehjulsdrift. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • FOR KALDT: Det er ikke alle som setter tohjulingene i garasjen om vinteren. Men med de siste ukenes temperaturer i Oslo-området, er det nok ikke spesielt fristende å kjøre verken moped eller motorsykkel, noe snøen på salene vitner om.
    FOR KALDT: Det er ikke alle som setter tohjulingene i garasjen om vinteren. Men med de siste ukenes temperaturer i Oslo-området, er det nok ikke spesielt fristende å kjøre verken moped eller motorsykkel, noe snøen på salene vitner om. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • FEIL LAND: Denne Fiat Barchettaen er laget for helt andre klimaforhold enn den norske vinteren og savner nok den italienske rivieraen.
    FEIL LAND: Denne Fiat Barchettaen er laget for helt andre klimaforhold enn den norske vinteren og savner nok den italienske rivieraen. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • SAVNER VÅREN: Også denne cabrioleten ser nok frem til vårløsningen.
    SAVNER VÅREN: Også denne cabrioleten ser nok frem til vårløsningen. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • VINTERTRIKS: Eieren av denne Mondeoen har vært ute en vinternatt før. Aluminiumsfolie i grillen er et gammelt triks, som skal hjelpe motoren med å oppnå driftstemperatur raskere.
    VINTERTRIKS: Eieren av denne Mondeoen har vært ute en vinternatt før. Aluminiumsfolie i grillen er et gammelt triks, som skal hjelpe motoren med å oppnå driftstemperatur raskere. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • NORDISK SÆREGENHET: Rattmuffen er en annen nordisk særegenhet for folk som har en tendens til å glemme hanskene. Fra et trafikksikkerhets-synspukt, er imidlertid rattmuffer ikke å anbefale, jamfør unnamanøvre. Denne bilen er forøvrig velutstyrt - både terninger og discokule er på plass.
    NORDISK SÆREGENHET: Rattmuffen er en annen nordisk særegenhet for folk som har en tendens til å glemme hanskene. Fra et trafikksikkerhets-synspukt, er imidlertid rattmuffer ikke å anbefale, jamfør unnamanøvre. Denne bilen er forøvrig velutstyrt - både terninger og discokule er på plass. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • SJELDENHET: På vår runde i vinter-Oslo kom vi over en rekke sjeldenheter, blant annet denne Volvo Amazonen, som ser ut til å være i daglig bruk.
    SJELDENHET: På vår runde i vinter-Oslo kom vi over en rekke sjeldenheter, blant annet denne Volvo Amazonen, som ser ut til å være i daglig bruk. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • ENDA ELDRE: Denne Volvo Duetten er enda eldre og ser ikke ut til å ha vært ute i trafikken på en stund.
    ENDA ELDRE: Denne Volvo Duetten er enda eldre og ser ikke ut til å ha vært ute i trafikken på en stund. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • NYKOMMER: Denne Volvoen derimot, har nok ingen problemer med å håndtere norsk vinter. De første eksemplarene av nykommeren XC 90 er allerede på plass i Norge.
    NYKOMMER: Denne Volvoen derimot, har nok ingen problemer med å håndtere norsk vinter. De første eksemplarene av nykommeren XC 90 er allerede på plass i Norge. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • VETERANBILPARK: Den norske bilparken er blant Europas eldste. Den norske gjennomsnittsbilen er hele 10 år gammel. Denne, en Morris Minor, er enda eldre. Legg forresten merke til de flotte hodestøttene i baksetet.
    VETERANBILPARK: Den norske bilparken er blant Europas eldste. Den norske gjennomsnittsbilen er hele 10 år gammel. Denne, en Morris Minor, er enda eldre. Legg forresten merke til de flotte hodestøttene i baksetet. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • VETERAN: Heller ikke denne Mercedesen er noen ungdom lenger og burde nok sluppet å stå gateparkert om vinteren. Legg merke til sprutmerkene andre biler har påført den fornemme veteranen.
    VETERAN: Heller ikke denne Mercedesen er noen ungdom lenger og burde nok sluppet å stå gateparkert om vinteren. Legg merke til sprutmerkene andre biler har påført den fornemme veteranen. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • FØRSTE GENERASJON SKIBOKS: Også denne Mercedesen ser nok frem til pensjonisttilværelsen. Eieren var nok blant de første her i landet som anskaffet skiboks. Ikke spesielt matchende, men sikkert nyttig.
    FØRSTE GENERASJON SKIBOKS: Også denne Mercedesen ser nok frem til pensjonisttilværelsen. Eieren var nok blant de første her i landet som anskaffet skiboks. Ikke spesielt matchende, men sikkert nyttig. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • TRIST SYN: Vi kom i det hele tatt over svært mange Mercedeser som har sett gladere dager. For 10-15 år siden var denne S-klassen blant de flotteste bilene du kunne eie. I dag er det ikke lenger mye eksklusivt over denne bilen, som nok hadde håpet at den skulle slippe å stifte bekjentskap med rustne stålfelger.
    TRIST SYN: Vi kom i det hele tatt over svært mange Mercedeser som har sett gladere dager. For 10-15 år siden var denne S-klassen blant de flotteste bilene du kunne eie. I dag er det ikke lenger mye eksklusivt over denne bilen, som nok hadde håpet at den skulle slippe å stifte bekjentskap med rustne stålfelger. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • 6 RØR: Dette bildet trenger vel ingen ytterligere kommentar? Stikkord: Belafonte.
    6 RØR: Dette bildet trenger vel ingen ytterligere kommentar? Stikkord: Belafonte. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • VASK MEG: Denne godbiten derimot, kunne vi godt tenkt oss å eie. Vi synes imidlertid denne CL 600en til over 2 millioner kroner fortjener en vask.
    VASK MEG: Denne godbiten derimot, kunne vi godt tenkt oss å eie. Vi synes imidlertid denne CL 600en til over 2 millioner kroner fortjener en vask. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • RASKT MØKKETE: Til CL-eierenes forsvar, skal det imidlertid nevnes at biler blir svært fort møkkete under de rådende vær- og føreforhold, noe eieren av denne Daewoo Nubiraen helt sikkert har oppdaget.
    RASKT MØKKETE: Til CL-eierenes forsvar, skal det imidlertid nevnes at biler blir svært fort møkkete under de rådende vær- og føreforhold, noe eieren av denne Daewoo Nubiraen helt sikkert har oppdaget. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • SJELDEN FUGL: Også eieren av denne hybridbilen, en Toyota Prius, har gitt opp å holde bilen ren. I fjor ble det kun solgt åtte Priuser i Norge.
    SJELDEN FUGL: Også eieren av denne hybridbilen, en Toyota Prius, har gitt opp å holde bilen ren. I fjor ble det kun solgt åtte Priuser i Norge. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • STOLT EIER: Men det er mulig. Enkelte bileiere setter sin stolthet i å holde bilen ren, deriblant denne Golf-eieren. Bilen hennes skilte seg kraftig ut i bybildet.
    STOLT EIER: Men det er mulig. Enkelte bileiere setter sin stolthet i å holde bilen ren, deriblant denne Golf-eieren. Bilen hennes skilte seg kraftig ut i bybildet. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • SELVGJORT ER IKKE ALLTID VELGJORT: Høye norske verkstedpriser er blant årsakene til at mange nordmenne insisterer på å reparere bilen selv. Resultater er ikke alltid like vellykket.
    SELVGJORT ER IKKE ALLTID VELGJORT: Høye norske verkstedpriser er blant årsakene til at mange nordmenne insisterer på å reparere bilen selv. Resultater er ikke alltid like vellykket. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • TEIP OG SKIFTNØKKEL: Det meste kan som kjent repareres ved hjelp av teip og en skiftnøkkel. Her måtte det også en søppelsekk til. Til gjengjeld ble jo resultatet riktig så flott.
    TEIP OG SKIFTNØKKEL: Det meste kan som kjent repareres ved hjelp av teip og en skiftnøkkel. Her måtte det også en søppelsekk til. Til gjengjeld ble jo resultatet riktig så flott. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • På vår tur i Oslo-trafikken kom vi over en rekke sjeldenheter, deriblant denne Hyundaien, en XG 25. I fjor ble det kun registrert tre eksemplarer av denne koreanske storbilen.
    På vår tur i Oslo-trafikken kom vi over en rekke sjeldenheter, deriblant denne Hyundaien, en XG 25. I fjor ble det kun registrert tre eksemplarer av denne koreanske storbilen. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • SELGER DÅRLIG: Mitsubishi Colt er en av Norges minst solgte biler i sin klasse. I fjor ble det kun regisrert 82 Colt i Norge.
    SELGER DÅRLIG: Mitsubishi Colt er en av Norges minst solgte biler i sin klasse. I fjor ble det kun regisrert 82 Colt i Norge. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • BRITISK SJELDENHET: Også bilmerket Rover gjør det svært dårlig her i landet. I fjor ble det kun solgt 160 Rovere her i landet. Til sammenligning ble det solgt 160 Think og 221 Mini.
    BRITISK SJELDENHET: Også bilmerket Rover gjør det svært dårlig her i landet. I fjor ble det kun solgt 160 Rovere her i landet. Til sammenligning ble det solgt 160 Think og 221 Mini. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • ORIGINALEN: Det ble altså solgt hele 221 Mini i fjor. I tillegg finnes det fortsatt noen igjen av originalen. Denne har til og med øyelokk og fin lakk.
    ORIGINALEN: Det ble altså solgt hele 221 Mini i fjor. I tillegg finnes det fortsatt noen igjen av originalen. Denne har til og med øyelokk og fin lakk. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • INGEN STORSJARMØR: Daihatsu Charmant var kanskje sjarmerende da bilen var splitter ny. Sjarmen har imidlertid falmet med årene.
    INGEN STORSJARMØR: Daihatsu Charmant var kanskje sjarmerende da bilen var splitter ny. Sjarmen har imidlertid falmet med årene. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

  • VAKKER?: Spesielt sjarmerende er vel strengt tatt heller ikke denne bilen, en eldre Subaru-modell.
    VAKKER?: Spesielt sjarmerende er vel strengt tatt heller ikke denne bilen, en eldre Subaru-modell. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • FARGERIK: Hvorfor kjøre rundt med sort eller rød bil, når du kan kombinerte begge farvene - og til og med få med en liten stripe med rosa. Eieren av denne Mazdaen, en E2200, er åpenbart glad i farver. Legg også merke til den pålimte kromlisten over hjulbuen, som gir bilen et eksklusivt snitt.
    FARGERIK: Hvorfor kjøre rundt med sort eller rød bil, når du kan kombinerte begge farvene - og til og med få med en liten stripe med rosa. Eieren av denne Mazdaen, en E2200, er åpenbart glad i farver. Legg også merke til den pålimte kromlisten over hjulbuen, som gir bilen et eksklusivt snitt. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • DELEBIL?: Vi vet ikke om eieren av denne Mazda 626en bruker bilen som delebil, eller om baklyktene har blitt stjålet. Sikkert er det i hvert fall at mange av naboene ville vært glade for å få parkeringsplassen frigjort.
    DELEBIL?: Vi vet ikke om eieren av denne Mazda 626en bruker bilen som delebil, eller om baklyktene har blitt stjålet. Sikkert er det i hvert fall at mange av naboene ville vært glade for å få parkeringsplassen frigjort. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • EGOBIL 1: Apropos parkeringsplasser. Denne bilen, en Ford Excursion, bruker cirka like mye plass på å parkere som to småbiler. I tillegg forurenser den omtrent som en lastebil, noe som førte til at den den ble tildelt Exxon Valdez-prisen da den ble lansert i USA.
    EGOBIL 1: Apropos parkeringsplasser. Denne bilen, en Ford Excursion, bruker cirka like mye plass på å parkere som to småbiler. I tillegg forurenser den omtrent som en lastebil, noe som førte til at den den ble tildelt Exxon Valdez-prisen da den ble lansert i USA. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • EGOBIL 2: Også denne bilen, en Chevrolet Suburban, er blant de minst hensynsfulle bilene man kan kjøre, både når det gjelder plassopptak og forurensing. Legg forresten merke til at eieren bruker 1.000-metere som ryggelys.
    EGOBIL 2: Også denne bilen, en Chevrolet Suburban, er blant de minst hensynsfulle bilene man kan kjøre, både når det gjelder plassopptak og forurensing. Legg forresten merke til at eieren bruker 1.000-metere som ryggelys. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • DRØMMEBILEN: Husker du Lancia Delta HF Integrale? Det finnes fortsatt noen eksemplarer igjen av denne bilen, som har fungert som ønskedrøm for mang en guttepjokk.
    DRØMMEBILEN: Husker du Lancia Delta HF Integrale? Det finnes fortsatt noen eksemplarer igjen av denne bilen, som har fungert som ønskedrøm for mang en guttepjokk. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.
  • DÅRLIG TID: Tilfeldighet? Eller har eieren faktisk kjørt rundt med såpass begrenset sikt? Vi vet ikke. Uansett; takk for at du tok deg tid til å kikke på bildene. Flott hvis også du tar deg tid til å svare på vår uhøytidelige meningsmåling. Meningsmålingen finner du i hovedartikkelen.
    DÅRLIG TID: Tilfeldighet? Eller har eieren faktisk kjørt rundt med såpass begrenset sikt? Vi vet ikke. Uansett; takk for at du tok deg tid til å kikke på bildene. Flott hvis også du tar deg tid til å svare på vår uhøytidelige meningsmåling. Meningsmålingen finner du i hovedartikkelen. Vis mer




  • Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.