Eksklusivt fra Porsche

Allerede påkostede og spreke Porscher skal nå bli enda dyrere og enda mer spesielle. Det koster, men bilen får et enda mer personlig preg.

Eksklusivt fra Porsche
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Både 911 Carrera og 911 Turbo kan nå leveres med et Powerkit som bringer allerede sterke motorer videre oppover på effektskalaen.

911 Turbo

Effektsettet til 911 Turbo øker effekten fra 420 hestekrefter ved 5.000 omdreininger i minuttet til 450 hestekrefter ved 5.700 omdreininger. Dreiemomentet øker fra 560 newtonmeter, som på standardmodellen er tilgengelig fra 2.700 til 4.600, til 620 newtonmeter fra 2.700 til 5.600 omdreininger. Dette skal gi et betydelig forbedret og bredere mellomregister, men likevel blir akselerasjonen fra 0-100 kilometer uforandret på 4,2 sekunder, mens toppfarten øker fra 305 til 307 kilometer i timen.

Eksklusivt fra Porsche

Den ekstra effekten kommer som en følge av modifisert turbo, ny ladeluftkjøler, oppgradert eksosanlegg og justert elektronikk. For 911 Turbo Tipronic må automatkassa forsterkes for å tåle den økte effekten, men effektiviteten på 911 Turbo Tiptronic blir mye forbedret. Tallet fra 0 til 100 kilometer i timen synker fra 5 sekunder til 4,5. Dette vil nok eierne sette pris på.

911 Carrera

Effektsettet til 911 Carrera høyner effekten fra 320 til 345 hestekrefter. Det maksimale turtallet er det samme på 6.700 omdreininger. Dreiemomentet er også det samme og ligger på 370 newtonmeter ved 4.800 omdreininger i minuttet. Effektsettet består av forbedret innsug, nye topper og eksosmanifold. Elektronikken har også her blitt forandret. Dette forbedrer ytelsene og tallet for 0-100 kilometer i timen faller under den magiske femsekundersgrensen. Med den økte effekten skal du klare 0 til 100 på 4,9 sekunder og toppfarten stiger fra 285 til 290 kilometer.

Interiør og design

Eksklusivt fra Porsche

Interiøret i basisversjonene i Porsche er greit nok det, men stiller ikke akkurat i samme klasse som på Exclusive-programmet. Her kan velge å vrake i en mengde med farger og materialer og flere sorter treverk, aluminium og karbonfiber setter et usedvanlig spesielt preg på 911. Nye seter, valgmuligheter mellom tre- og firepunktsesler og veltebur er noe av det du kan velge i blant.

Gå ikke glipp av store bilder av Porsche Exclusive på denne lenken.

Flere billedspesialer

Mercedes SL 55 AMG
"AC Cobra"
Ferrrari 250 GTO
Brabus
Aston Martin Vanquish
Ford GT 40
Lamborghini Murciélago
VW Nardo
Porsche Carrera GT
Dodge Viper

Lik Dinside Motor på Facebook

Siste nytt om Motor! Ønsker du siste nytt fra DinSide Motor rett i innboksen? Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de beste sakene tilsendt hver uke.