Dreiemoment versus vekt

Også når det gjelder høyest dreiemoment per kilo går Hayabusa av med seieren, tett fulgt av den andre høyfartssykkelen, Kawasaki ZX-12R.

Kampen om tredjeplassen vinnes knepent av Buell X1 Lightening. Aprilia RSV Mille sniker seg inn også på denne listen. Bimota DB4 har i likhet med de to sistnevnte også V-twin-motor og får en plass på listen takket være sin utrolig lave vekt.

Mest kraft per kilo
 ModellVekt / NmKilo per Nm
1Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa215 kilo / 138 Nm1,56
2Kawasaki ZX-12R210 kilo / 134 Nm1,57
3Buell X1 Lightening200 kilo / 122 Nm1,64
4Honda CBR 900 RR Fireblade170 kilo / 103 Nm1,65
5Kawasaki ZX-9R183 kilo / 101 Nm1,81
6Aprilia RSV Mille189 kilo / 103 Nm1,83
7Honda X-11222 kilo / 116 Nm1,91
8Suzuki GSX-R 750166 kilo / 85 Nm1,95
9Triumph Sprint RS199 kilo / 97 Nm2,05
10Bimota DB4165 kilo/ 79 Nm2,09

Minst kraft per kilo
 ModellVekt / NmKilo per Nm
1Kawasaki W650195 kilo / 56 Nm3,48
2BMW F 650 GS193 kilo / 60 Nm3,22
3Harley-Davidson FLSTF Fat Boy320 kilo / 106 Nm3,01
4Harley-Davidson FXDWG D. W. G.300 kilo / 106 Nm2,83
5Kawasaki VN 1500 Drifter302 kilo / 113 Nm2,67