Citroën: Fleksibel fremtid

Foruten to artige og spennende konsepter, hadde Citroën også svært så matnyttige nyheter å by på.

Citroën: Fleksibel fremtid


Og – som vi har påpekt før, og sikkert kommer til å påpeke igjen – en av de viktigste trendene for øyeblikket er fleksible, funksjonelle og særegne løsninger på morgendagens biler. Foruten å fylle en rent praktisk funksjon bidrar slike løsninger til at hver enkelt bil kan tilpasses unike behov. Vi ser også at man får flere og flere fargevalg og modellvarianter å velge mellom. Alt dette kan kanskje bidra til å forvirre kundene, men er også med på å gjøre bilen mer personlig, mer individuell. Dette er din bil, og sannsynligvis har ingen andre en helt lik bil.

Det ligger i navnet

For det første konseptet, ligger det naturlig i navnet hva Citroën tenker seg. Citroën Pluriel heter konseptet, og fremstår som en morsom, appelsinfarget affære med fleksible seteløsninger. Men se – taket glir ned i bagasjerommet, og du har en morsom bil med et stort, åpent soltak i nesten hele kupélengden. Om ikke det er luftig nok, kan du faktisk løsne sidebuene på hver side, og vips – en gøyal kabriolet! Eller – legg ned de to baksetene i gulvet, og du har en pick-up!

Videre viste Citroën konseptene C3 og C6 Lignage – konsepter som tidligere er vist i Geneve og i Paris under de siste bilutstillinger der, og som vi tidligere har omtalt på DinSide Bil.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Matnyttige nyheter

Allerede nå kan vi avsløre at det som tidligere bare har vært et konsept – Citroën Xsara Picasso – som blir en verdig konkurrent i fleksibilklassen, nå settes i produksjon. I tillegg er det også klart at Citroën Berlingo og Evasion nå blir utstyrt med PSA-gruppens 2.0 Hdi-motorer, henholdsvis med 90 og 110 hk (Berlingo får Hdi uten intercooler, mens Evasion får Hdi med intercooler).

Når disse 3 bilene kommer til det norske marked, og hvilket prisbilde Citroën legger seg på, vil vi komme tilbake til på onsdag innen kl. 12.00.