Bilshow: Detroit online -- Sluttrapport!

Da 1. januar endelig var et faktum og hverken dommedag, åpenbaringen eller datakollapset viste seg, begynte den grå hverdagen igjen.

Bilshow: Detroit online -- Sluttrapport!

Mange hadde kanskje håpet at den første store internasjonale bilutstillingen skulle vise klare tegn på hvordan bilindustrien så for seg Fremtiden med stor F.

Det har de forsåvidt gjort, men fremtiden etter årtusenskiftet viste seg å ikke være vesentlig forskjellig fra hverdagen i 1999.

Joda -- enda flere produsenter har vist produksjonsklare modeller med hybridmotorer og brenselceller, og vi tror også at dette foreløpig er mer fremtidsrettet en den elektriske bilen. Men likevel -- det er den vanlige kunden som styrer produsentene, og den vanlige kunde signaliserer sterkt i markedsundersøkelser at han eller hun heller vil ha en litt mer fleksibel, men dog ordinær bil, enn biler med et outrert utseende og fem eller seks hjul.

Så slik blir det. En så tung industri som bilindustrien snur seg ikke akkurat på hælen og finner på nye sprell i en fykende fei, men tar små, små steg av gangen.

Og dermed blir ikke biltesterne i DinSide arbeidsledige med det første, heldigvis! :-)

Enorm respons!

Selv om Detroit-utstillingen er en av de minst matnyttige for norske bilkunder og bilinteresserte, har vår dekning av denne utstillingen blitt fulgt med argusøyne av svært mange -- så mange at vår server har hatt store problemer med å følge med, dessverre.

Disse problemene kan og vil imidlertid bli løst med oppgradering av program- og maskinvare -- slik at vi er enda bedre forberedt når vi skal dekke neste bilutstilling, som etter alt å dømme blir den internasjonale utstillingen i Geneve på vårparten.

Vi gleder oss til den begivenheten, og håper at våre lesere følger oss nøye på den utstillingen også!

Med vennlig hilsen og takk for følget,

Henning Sund
Redaktør
DinSide Bil