Alero: Amerikansk middelklasse

Chevrolet vil sterkere inn på det europeiske markedet. I mars lanseres den nye middelklassemodellen Alero i Norge.

Alero skal bli deres største satsingsområde, med et antatt salg på 150.000 biler per år. Her til lands vil vi i første omgang får vi se den som sedan. Den vil med tiden også vil bli tilgjengelig som coupe, men tidspunktet for dette ikke er klart.

Duft av Østen

Alero er den første sedan Chevrolet har hatt på det norske markedet på mange år. De vil nå inn på det europeiske markedet, som blant annet de japanske produsentene har et godt grep om. Alero selv er nok også blitt en del preget av Østen, kanskje uunngåelig med Honda Accord og Toyota Camry som forbilder og hovedkonkurrenter.

To motoralternativer

Alero: Amerikansk middelklasse

Når Alero kommer til Norge, blir den tilgjengelig i to motoralternativer; en 2,4-liters rekkefirer, og en 3,4-liters V6´er. Dette blir alternativene både for sedanutgaven, og senere også for coupe-utgaven. Foreløpig kommer Alero kun med en firetrinns automatkasse, men en manuell kasse vil bli tilgjengelig senere.

141 eller 177 hester

2,4-literen har en maksimalytelse på 141 hestekrefter ved 5.800 omdreininger i minuttet. Maksimalt dreiemoment er 199 Nm ved 4.200 omdreininger. 3,4-literen kan friste med 177 hester under panseret, som kommer fram ved 5.200 omdreininger. Maksimalt dreiemoment for denne V6´eren er 271 Nm ved 4.000 omdreininger.

Prisene er foreløpig ikke klare.