Råsterk sa vi om turbodieselen på 90 hestekrefter. Nå kommer det en på 110 hestekrefter i Citroën Xsara.

Vi sa også at 90-hesteren hadde mer enn nok kraft for å løse oppgavene den ble satt til i en bil som i størrelse er i Golf-klassen. Så hva skal man da med enda 20 hestekrefter?

Luksus

Luksus sier Citroën selv. Mer av alt er bedre er vel tanken bak, og motoren vil gjøre Xsara kvikkere og morsommere å kjøre. Ihverfall hvis det først skal sitte en dieselmotor under panseret. At overflod er ideèn bak understrekes ved at bilen kun leveres i de dyreste utstyrsvariantene; SX og Exclusive.

Motor

Fra tidligere
Men det er lite å utsette på Xsara sin ytelse, den er råsterk og har mer enn nok kraft for å løse oppgavene.

Tester av Citroën Xsara

  • Citroën Xsara Picasso

  • Citroën Xsara HDI stv

  • Citroën Xsara VTS
  • Citroën Xsara VTS

  • Citroen Xsara 1.4i X

  • Citroën Xsara 1,6 i SX
  • Citroen Xsara 1.6 stv

  • Citröen Xsara Coupe