Sliter du med Galaxy S5 etter Lollipop-oppdateringen?

Nå skal løsningen være på plass, men du må selv ta grep.

<strong>PROBLEMATISK:</strong> Mange brukere rapporterer om store problemer etter å ha oppdatert Samsung Galaxy S5 til siste Android-versjon. Foto: KIRSTI ØSTVANG
PROBLEMATISK: Mange brukere rapporterer om store problemer etter å ha oppdatert Samsung Galaxy S5 til siste Android-versjon. Foto: KIRSTI ØSTVANGVis mer

De siste dagene har vi fått mange tips fra eiere av Samsung Galaxy S5 som har store problemer med telefonen etter å ha oppdatert telefonen til Android 5.0 – Lollipop.

Også på Samsungs norske Facebookgruppe er mange kjøpere i harnisk og rapporterer om store problemer med batteritiden, vanskeligheter med å ringe, at telefonen hakker og har trøbbel med å koble seg til trådløse nettverk, for å nevne noe.

Ny oppdatering

Dinside henvendte oss til Samsung om disse feilene.

- Teknikerne har jobbet døgnet rundt med å rette feilene og nå har vi akkurat lagt ut en ny oppdatering som skal fikse de aller fleste problemene, i følge Stig-Ove Langø hos Samsung.

Dog blir ikke oppdateringen pushet til telefonen. Derfor må du selv aktivt gå inn for å lete etter den.

Slik gjør du det

Gå inn i innstillinger, skroll deg ned til om enheten og trykk på programvareoppdateringer.

Dernest trykker du på oppdater nå – da søker telefonen etter nye oppdateringer og skal finne den siste, som du kan kan laste ned og påføre telefonen.

Del gjerne med oss i kommentarfeltet under om oppdateringen har gjort underverker på telefonen din.

Her finner du Dinsides mobiltester

Lollipop på S5

Har du hatt trøbbel med Galaxy S5 etter oppdateringen? (Avsluttet)
Ja(78%)
Nei(22%)
Avstvemningen er ikke styrt og reflekterer kun lesernes egne meninger.