FORSVINNER: Likte du plastelinafigurene til DJuice? Nå forsvinner selskapet, og dermed trolig reklamene, til fordel for Telenor. Foto: Djuice
FORSVINNER: Likte du plastelinafigurene til DJuice? Nå forsvinner selskapet, og dermed trolig reklamene, til fordel for Telenor. Foto: DjuiceVis mer

Djuice-kunder blir Telenor Nonstop-kunder

Djuice legger ned

Skal ikke ha negative konsekvenser for kundene.

I år 2000 starta Telenor datterselskapet Djuice. Dette skulle være Telenors våpen i kampen om de yngste mobilkundene, med blant annet lavere priser og fokus på musikknedlasting.

Siden den gang har de plastelinabaserte Djuice-reklamene blitt et kjent syn på norske TV-skjermer. Men nå, 17 år senere, er det slutt.

- Nå ser vi at Telenor-merkevaren er godt posisjonert for å håndtere denne aldersgruppen selv, sier mobilsjef Bjørn Ivar Moen i Telenor i en pressemelding.

Fra Djuice til Telenor Nonstop

Djuice har på mange måter alltid «vært» Telenor, og de to merkevarene har blant annet hatt felles kundeservice og salgsorganisasjon. Men alle Djuice-kunder blir nå «virkelige» Telenor-kunder.

Nærmere bestemt vil eksisterende kunder av Djuice sine Nonstop-abonnementer automatisk flyttes over til tilsvarende Telenor Nonstop-abonnementer.

Disse abonnementene blir laget for dette formålet, og vil ikke tilbys andre.

Skal beholde prisene

Telenor lover at kundene skal beholde prisene sine. En rask sjekk av Telenor Nonstop-prisene bekrefter dette, med blant annet 5 GB til 299 kroner måneden. Dette tar Telenor egentlig 399 kroner for – så omleggingen vil trolig føre til at også Telenors vanlige priser bør presses ned.

Telenor hevder videre at vilkårene for tidligere Djuice-kunder også kan bli bedre. For enkelte tjenester, som ubegrenset skylagring, har tidligere vært forbeholdt Telenor-kunder.

Om du opplever at vilkårene ikke blir like gode, er loven klar på at du da har krav på å gå ut av avtalen uten kostnader, selv om du måtte ha eventuelle bindingstider.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Lettere for seg selv

På nettsidene sine lover Telenor at tjenester som Djuice sin Mine sider fortsatt vil fungere, i alle fall inntil videre. Samtidig oppfordres tidligere Djuice-kunder til å heller laste ned Min Telenor-appen.

- Djuice og Telenor har allerede felles IT-plattform, salgsorganisasjon og kundeservice. Djuice er med andre ord tett knyttet til Telenor, og vi ser også at kundene i stor grad oppfatter det slik, oppsummerer Moen i Telenor.

- Når vi nå slår sammen merkevarene, gjør vi det bedre for kundene – og enklere for oss selv. Kundene får alle Telenor-fordelene – inkludert ubegrenset lagring i Min Sky – til samme pris som de har i dag. Og vi blir en mer fokusert Telenor-organisasjon.

LES OGSÅ:
Hva betyr egentlig det nye «data rollover»-begrepet?
Her er Norges billigste mobilabonnementer
Dine rettigheter om prisene på mobilabonnementet plutselig øker