Vurdering JobShop

JobShop sier de skal legge ikke bare Norge, men hele Europa i sitt rike. Tiden får vise, i mellomtiden ligger de i likhet med Finn flere syvmilssteg bak Aetat.

Det er ikke lett å lage en god database med tilhørende søkefunksjon. Dette demonstrerer Jobshop ved flere anledninger.

Etter følgende søk: Media og kommunikasjon/Aviser og tidsskrifter fikk vi ett treff. Jeg klikker på linken og får opp følgende:

"Fordelskortet tic er et produkt i HolteProsjekt Innkjøpspartner as (HPI)." "...Grunnet økning av leverandører og medlemmer ønsker vi å styrke vår organisasjon med: Salgs-/ markedskonsulent.
Markedskonsulenten skal være sentral i arbeidet med å markedsføre medlemskap i tic."
.

Av 14 stillinger vi undersøkte under kategorien Informasjon fant vi kun én stilling som vi syntes var relevant. Blant de 13 andre etterlyste man telefonintervjuere, fysioterapeut, resepsjonsmedarbeider med mere.

På en ledig jobb under rubrikken Radio og TV sto det å lese: "Selgerjobb i Tandberg Television..."

Vi gikk videre og fant ledige stillinger som avisbud, resepsjonsmedarbeider og selgerjobber under rubrikken "øvrige stillinger innen media og kommunikasjon."

Vi prøvde så fritekstsøk på stillingene: journalist, sykepleier, selger, IT-konsulent og direktør. Dette ga tilsammen 138 treff mot Aetats 1.110. I tillegg obeserverte vi flere dobbeltannonseringer på Jobshop - noe som trekker ned helhetsinntrykket av nettstedet. Jobshops søkefunksjopner er mistenkelig lik søkesiden til Aetat, om enn litt dårligere.

Litt skryt

JobShop skal ha honnør for greie og oversiktlige sider. Dill-dall er kuttet ut og du gjør jobben med å søke etter jobb eller legge inn CV raskt og effektivt.

Men noen bør hviske dem i øret at det kanskje er på tide å bytte ut noen av de såkalte suksesshistoriene fra 1997...