Stil og arbeidsvaner

Vi er alle forskjellige. Noen egner seg som ledere, andre liker best å gå i flokk. Hva passer på deg?

Hva tror du din tidligere arbeidsgiver, vil si er din største styrke og din største svakhet?

Framhev først dine positive egenskaper. Finn så et område hvor du kan forbedre deg.

Husk: Det er alltid gunstig å få fram at du jobber med å forbedre deg, i stedet for å late som om du ikke har noen svake sider. Det har vi alle...

Hvordan jobber du under press?

Har du problemer med tidsfrister, budsjettkrav og lignende? Det er liten vits å overdrive her, er jobben stressende og du sliter med å henge med, vil mavesåret være nærmere enn du tror.

Hvilke problemområder har du funnet i din nåværende stilling som tidligere har vært oversett?

Her bør du være kort og konsis, kanskje aller viktigst er det å ikke skryte.

Trives du best med å jobbe selvstendig, eller i grupper?

Svar ærlig. Liker du best å være "aleneviggo" på kontoret ditt, totalt isolert fra de andre ansatte, kan det fort bli ubehagelig å jobbe i tett samarbeid med en gruppe.

Hvordan vil du løse en konflikt i en gruppe?

Det viktigste å få fram her er at samarbeidsproblemer bør løses internt. I tillegg bør du få fram at du vil klare å følge det resultat gruppen faller ned på, selv om det skulle være et annet enn ditt forslag. Det er alltid viktig å vise gruppelojalitet.

Hva er den vanskeligste avgjørelsen du har tatt?

Prøv å relater svaret til et felt den nye arbeidsgiveren er interessert i.

Tilbake til 3030 TARGET="_top" title="DinSides intervjutips!">hovedartikkelen.