Med 800.000 i inntekt eller adresse i øvre Holmenkollåsen har du sikkert råd til en mercedes cabriolet
Med 800.000 i inntekt eller adresse i øvre Holmenkollåsen har du sikkert råd til en mercedes cabrioletVis mer

Nytt gratisblad for deg med inntekt over 800.000!

Vil du motta det nye gratismagasinet "Victory" må du mest sannsynlig be sjefen om litt ekstra overtid. Du må tjene over 800.000 kroner før du kan gjøre deg forhåpninger om å motta bladet. Totalt sendes landets hittil mest ekslusive magasin ut til 7.000 norske husstander.

Victory er et livsstilsblad og det er ikke en hvilken som helst livsstil bladet profilerer. I første nummer kan leserne boltre seg i reportasjer om Orient-Ekspressen, slottsferie i Tyskland, golfferie i Florida og om vinsmaking i Frankrike. Premiéreutgaven inneholder også bilanmeldelser av Mercedes og BMW.

Avansert søk etter rike

- Alle nisjeblader skryter av at de har kjøpesterke lesere. Vi har funnet frem til de 7000 mest kjøpesterke og skreddersydd et blad for disse, sier daglig leder hos utgiveren Grafisk Forlag, Lasse Sten.

Gjennom utallige søk i databaser, har forlaget kartlagt inntekt, formue, antall biler, telefoner og lignende hos de forskjellige husstandene. Basen på de 7000 eksklusive husstandene skal bearbeides kontinuerlig, slik at bladet når ut til de rette mottagerne.

Kriteriene for mottagere av førsteutgaven er enten en husstandsinntekt på minimum 800.000 kroner eller en "anseelig" formue, uten at Sten kan gi mer detaljerte opplysninger om det siste. I tillegg har samtlige husstander i øvre Holmenkollåsen og på Aker Brygge mottatt bladet.

Gode artikler

Vi legger stor vekt på høy profil både på det redaksjonelle innholdet og annonsene, opplyser Sten.

- For å sikre leserne gode og spennende artikler har vi opprettet samarbeid med noen av landets fremste frilansjournalister, opplyser Sten til DinSide.

Skal tjene penger

De 7.000 husstandene kan se frem til neste nummer i slutten av august og ytterligere ett innen årsskiftet. Med en antatt eksklusiv leserkrets følger de eksklusive annonsørene. Klokker i 100.000-kronersklassen, plastiske operasjoner ved privatklinikker og boble- og massasjebad.

Målet er ikke nødvendigvis å øke opplaget, men å øke sideantallet, antall annonser og dermed også annonseinntektene.

Han er godt fornøyd med responsen fra annonsørene så langt, og hevder annonseinntektene fra første nummer er på rundt 350.000 kroner. Flere av annonsørene har dessuten tegnet seg for resten av utgivelsene i år.

- Første nummer har allerede gitt et lite bidrag, sier Sten.

Beklager – dette elementet er ikke lenger tilgjengelig.

Grafisk Forlag gir også ut bladet Personal Ledelse, og har jobbet med lanseringen av bladet Norsk Familieøkonomi.