<center>Anders Paulshus i Compello Software mener tegneserier er veien å gå for å rekruttere de beste.
Anders Paulshus i Compello Software mener tegneserier er veien å gå for å rekruttere de beste.Vis mer

Lyse hoder med nye metoder

TREND: - Ved å kjøre stillingsannonser i tegneserieblader håper vi å nå en annen målgruppe enn vi når gjennom tradisjonelle kanaler, sier utviklingssjef Anders Paulshus i Compello Software i Oslo.

Det er i det siste nummeret av bladene Larsons Gale Verden og Tommy & Tiger'n at selskapet annonserer etter kompetente folk.

Skille seg ut

Compello er ute etter dem som allerede har gode stillinger.

- Vi vil rekruttere de som ikke er nødt til å skaffe seg en annen jobb, de som er attraktive og ikke shopper jobber som forbruksvarer. Ved å annonsere gjennom alternative kanaler, forsøker vi også å skille oss litt ut som arbeidsgiver, sier Paulshus.

Nye veier

Det er arbeidssøkers marked i Norge, og rift om de beste. Flere og flere selskaper, særlig innen IT og tele, går nye veier for tiltrekke seg de beste hodene.

Som mange selskaper før dem, har Compello valgt å lage nye stillingsbetegnelser.

- Vi har kalt stillingene 'systemutvikler/bug killer' og 'partneransvarlig/rainmaker', sier Paulshus. Søknadsfristen går ut først om en måned.

Slik vil IKT-selskapene framstå som trendy, moderne og attraktive. Andre kanaler tas også i bruk.

Netcom har nylig lansert stillingsannonser på SMS; omstridt, men helt nytt her på berget.