Har du humor på jobben?

Humoristene blant oss kan juble: Et mer uformelt arbeidsliv gjør at humor ses på som viktigere enn før ved ansettelser.

Publisert
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Et mer uformelt arbeidsliv stiller andre krav til oss. Sosial intelligens er viktig om prosjektorganisering og team-jobbing skal fungere.

Ta meg til jobbvitsene

<strong><center>Tegning:</strong> <A HREF="http://home.c2i.net/angelshag/anne.htm" target="_blank">Anne Angelshaug</A>.
Tegning: Anne Angelshaug. Vis mer

- Er du sosialt inkompetent, hjelper det ikke at du er faglig dyktig. Du evner nemlig ikke å formidle din dyktighet, samtidig som du er et stressmoment for dine medarbeidere, sier latterprofessor Sven Svebak ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Trondheim til nyhetsbyrået Newswire.

Svebak, som har skrevet boka 'Forlenger en god latter livet?', avviser at humor gjør at man ikke tar ting alvorlig.

I stedet vil de største humoristene bruke lite energi på bagateller, og kan dermed takle situasjonene som fortjener oppmerksomhet.

– Humor er en forutsetning for å mestre det daglige liv på en vellykket måte. Man klarer å se ting i et annet lys, og ikke hefte seg opp i bagateller. Dermed overdimensjonerer man ikke problemene, sier Sven Svebak.

Jeg vil lese jobbvitsene

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer