5 praktiske tips

Disse fem praktiske rådene hjelper deg å bygge opp merkevaren DEG.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

1: Lag logo og slagord

Design en logo tilknyttet navnet ditt, og bruk denne på visittkort og brevpapir. Skaff deg et eventuelt et stempel med logoen. Lag også et godt slagord som du bruker på samme måten. Du kan også jazze opp CD og skrytemappe.

2: Bruk e-post og svarer

Bruk logo og slagord også i e-post-malen du bruker. Der kan du også legge inn bilde av deg selv og nyttig kontaktinformasjon. En jingle til telefonsvareren er en annen idé.

3: Skriv deg synlig

Å være i mediene er god reklame for merkevaren DEG. Send ut egne artikler på e-post. Publiser artikler i bedriftens internblad. Skriv innlegg og kronikker i nyhetsgrupper, nettmagasiner og aviser.

4: Snakk deg varm

Stemmen din er et enda sterkere virkemiddel. Ta ordet internt i bedriften. Forsøk å komme på radio som ekspert eller kommentator. Ansiktet ditt er selvsagt enda bedre. Som foredragsholder får du vist frem både stemme og tryne. På TV får du egenreklame verdt hundretusener av kroner.

5: Vær moderne

Statsråd Dag Jostein Fjærvoll kom til møter med dokumenter i plastposer. Dette er ingen god idé. Vil du fremstå som innovativ og på hugget, bør du velge moderne hjelpemidler. En PDA sender for eksempel ut andre signaler enn en notisblokk.