Med lommeboken i hånden

For våre 500.000 månedlige brukere er DinSide siste stoppested før de avgjør hvilke produkter eller tjenester de skal kjøpe. Påvirk dine kunder når avgjørelsen faller!

[Ugjyldig objekt (NAV)]

DinSide er et av Norges mest spennende og vellykkede nettsteder, med stadig økende trafikk og flere brukere. DinSide nyter stor respekt i markedet for høy kompetanse, redaksjonell integritet og vår avanserte bruk av teknologi. DinSide har 15 journalister som tester og omtaler produkter og tjenester innen Motor, Data, Reise og Økonomi.

Netboard (400x468 pixler): 0,25 per visning

På DinSides tilbys det nye, populære netboard-formatet. På hovedsidene vises annonsen under de øverste sakene. I artikler vises annonsen over artikkelen, og vil etter noen sekunder gis en "pull-up"-effekt, slik at Netboard-annonsen reduseres i størrelse til et banner som blir liggende i toppen. Følg denne lenken for å se et eksempel på en netboard-annonse (åpnes i et nytt vindu).

Megaboard (220x800 pixler): 0,20 per visning

Når du virkelig har noe stort å fortelle, vil du gjerne ha stor plass. DinSide tilbyr nå et annonseformat på 220 pixlers bredde og inntil 800 pixlers høyde, noe ingen andre internettsteder har.

DinSides redaksjonelle design er 770 pixler bredt, og beregnet på at brukerne har en skjermoppløsning på minst 800 pixler. Men over 65% av våre brukere har skjermer som er satt opp med 1.024 pixlers bredde eller mer. Disse får vanligvis bare et stort hvitt felt til høyre på skjermen.

Vi har laget et lite program som lastes ned med alle sider. Det undersøker om skjermen har over 1.000 pixler i bredden. Har den det, hentes den nye, store annonsen ned til høyre på skjermen etter at alle øvrige elementer er lastet. Det siste betyr at brukeren ikke må vente på annonsen, noe som kan oppfattes som irriterende. Han kan begynne å lese siden med det samme. Av samme grunn stiller vi heller ikke så strenge krav til maksimal størrelse i kilobytes.

eBoard (180x250 pixler): 0,15 per visning

Dette er det annonseformatet flere nettsteder i det siste har begynt å benytte i sin høyrespalte. Størrelsen på 180x250 pixler har etableret seg som en standard i markedet.

Banner (468x60 pixler): 0,09 per visning

(468x60 pixel - 11705 bytes)

Den mest utbredte annonsestandarden på Internett er bannerannonsen. Fordelen for annonsøren er at han kan kjøre det samme annonsemateriellet på mange nettsteder samtidig. Banneret vises på alle seksjoner.

Bannerannonser kan også vises i vårt daglige ogl/eller ukentlige nyhetsbrev. Pris etter avtale.

Helsides popup (inntil 500x400 pixler): pris etter avtale

DinSides popuannonser lastes inn i brukerens egen maskin mens hun benytter en kalkulator eller leser en artikkel. I det hun forlater siden, kommer popup-en frem. Siden innholdet er forhåndslagret, vises popupen med en gang, før den siden brukeren har navigert videre til. Noe av den nye siden er synlig rundt kanten av popup-en, slik at brukeren ser at den nye sidens innhold ikke er lastet ferdig ennå. Det er altså ingen grunn til å klikke bort popup-en for å påskynde surfingen.

DinSides popups er det mest målrettede annonsemedium DinSide tilbyr. De legges på en eller flere skarpt definerte sider der det er trafikk som er helt relevant for budskapet i popupen. Popupen kan benyttes til å selge produkter eller verve kunder direkte.

Dette er et eksempel på en popup

(Av tekniske årsaker er den ikke forhåndslagret på denne demonstrasjonssiden).


Faste knapper (180x60 pixler) 0,02-0,04 per visning

Med lommeboken i hånden

Faste knapper er mindre annonser som selges på tidsavtaler - pr. måned eller år. På samme måte som bannerannonser lenkes disse til annonsørens egne kampanje- eller hjemmesider.

Faste knapper kjøres gjerne over hele seksjoner eller i hele DinSide og har ofte som formål å stadig minne om merkenavnet ved "små drypp ofte". Pris etter avtale.

Telling og rapporter

Trafikken på alle annonser telles av Doubleclick. Dette selskapets rolle er å være en "nøytral dommer" som gir annonsøren pålitelige rapporter om hvor mange ganger annonsen deres har vært eksponert for brukere og hvor mange som har klikket på den. Trafikken på popups og faste knapper rapporteres av DinSide direkte.

Oppsummering

Netboard 468x400 pixler kr. 0,25 per visning
Megaboard 220x800 pixler kr. 0,20 per visning
eBoard 180x250 pixler kr. 0,15 per visning
Banner 468x60 pixler kr. 0,09 per visning
Banner i nyhetsbrev 468x60 pixler Pris etter avtale
Popup Inntil 500x400 pixler Pris etter avtale

DinSides salgsavdeling

Telefon Privat Mobil
Morten Hem Salgssjef 23 40 73 08 66 78 92 84 92 05 04 09
Tom Sundvold Key account manager23 40 73 07 69 88 64 09 91 60 77 66
Celine Ugland Key account manager 23 40 73 09   40 21 39 25