Det blåser på toppene

Ikke minst når noen synes at telt og mote bør blandes.

Det vi vet om mote kan oppsummeres med to ord: Aner ikke.

LES OGSÅ:

Det kunstnerne Adrienne Pao og Robin Lasser vet om mote kan oppsummeres med tre ord: Høyt skarre værra!

Vidløftig.

Pao og Lasser holder til i California, hvor svevende idéer er kjent for å ekstra gode vilkår. De kaller prosjektet sitt for Dress Tents, som betyr noe sånt som kjole-telt på norsk, og etter bildene å dømme er det en svært presis beskrivelse.

Kunstnerparet beskriver også klesdraktene som "arkitektur en kan ha på seg". Akkurat det er et fenomen mange campingturister har opplevd flere ganger, som når de glemmer å feste teltpluggene skikkelig, eller når Bønna kommer tilbake til teltet etter siste konsert på Roskilde med femten øl innabords.

Statement.

Hvert kjoletelt er laget for helt spesifikke scenarier. Plagget på bildet over er helt klart beregnet for utenlandsk krigføring, mens du på bildene til venstre vil finne eksempeler på kjoler som kan brukes både i jungelen og på stranda - og ved drivhuset.

Kjempekjolene er laget av alt fra stål til myggnetting, men er heldigvis dessverre ikke til salgs. De er mer ment som et maleri eller en skulptur, noe du kan betrakte på avstand mens du tenker på livet, kjærligheten og døden.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Pao og Lasser sier selv at arbeidene er en "sammensmelting av arkitektur, kropp og landskap", som blant annet "stiller spørsmål om hva som ligger under en dames skjørt i det 21. århundret".

Vi vet hva som ligger under en dames skjørt. Det er ikke en katedral.

Kilde: Spluch