Yu er den ekte luksus-parfymen

Men så dyr at den umulig kan være verdt prisen.

Siden Yu skal bety regn på kinesisk kan dette være den perfekte parfymen for bergensere i eksil.

LES OGSÅ:

Dessverre vil nok prisen gjøre den like uaktuell som drømmen om et bergensk seriegull (joda Brann-tilhengere; vi kan fortsatt bruke denne vitsen - sesongen er ikke helt over enda). Prisen er nemlig på 5.000 dollar, som til tross for lav dollarkurs fortsatt tilsvarer uhyrlige 28.000 norske kroner.

Men lukter den godt?

Bak Yu står nesen til Cecile Krakower, som skryter av å ha duftet seg fram til hver eneste ingridiens, men han er selvsagt inhabil så det holder.

Han er imidlertid ikke alene om å være fornøyd med resultatet. New York Times parfymekritiker , noe som forøvrig må være verdens kuleste tittel, Chandler Burr har nemlig også gitt tommelen opp, og det til tross for at han sammenlignet friskheten i parfymen med det å bruke en svært god tannkrem...

Men lukten er vel strengt tatt underordnet, det viktigste for målgruppen er som vanlig at den kan kjøpe noe ingen andre har råd til.

Det skal ikke produseres mer enn 500 eksemplarer av parfymen og den er til salgs hos übersnobbete Bergdorf Goodman og vil også komme til Lane Crawford i Hong Kong.

Kilde: TrendHunter.