Her er promillepinnen

Vi er glad for å berike det norske språk med et nytt ord.

Hva gjør en ikke for snike til seg litt øl i arbeidstida? Hvis du nikker anerkjennende nå, skal du kanskje tenke på å surfe innom denne nettsida når kvelden senker seg.

LES OGSÅ:

Denne minnepinnen er ikke for tørrlagte alkoholikere. De kommer til å knuse plasten før en får sagt USB.

Stønt.

Den svært fuktige stikka er selvfølgelig et markedsføringsstunt, utviklet av CNK Promotions.

De har spesialisert seg på gimmicker som USB-drikkepinnen, her representert ved Budweiser, ølet som smaker litt som utvannet vann.

Kapasiteten ligger på mellom 128MB og 8GB, og pinnen kan fylles med "væske som du selv velger fargen på". Det betyr at innholdet du ser på bildet over kan være øl, eller det kan være som skjer etter at ølen ... vel, du forstår.

Promopinne.

Det betyr med andre ord at du ikke uten videre skal kakke hull på den en fredag ettermiddag før første jobbpils.

Enhetene kan fylles med promo-materiale (produktinformasjon, bilder, websider, videoklipp, musikk, hele røkla), og deles ut til messebesøkende av personer hvis innsmigrende smil kun overgås av djevelen som spør om turen ned skal skje på første eller andre klasse.

Ja, ja.

Kilde: Gizmodo