Sjokolade for gullganer

Men dekadensen var ikke død.

Dette er kanskje feil tidspunkt å si vi er så lei av ordet "Swarovski" at vi har det langt oppi halsen, ettersom saken dreier deg om sjokolade. Vi har ingen ønsker om å ha sjokolade langt oppi halsen, den skal helst ned i magen.

LES OGSÅ:

Harrods i London - hvem andre - har mikset sammen de to signalordene i avsnittet over, og uansett om du har råd til Swarovski-sjokoladen er vi usikker på om du egentlig vil ha den.

På oppfordring.

Det berømte varehuset har ifølge en talsmann mottatt en rekke forespørsler fra sine rike, bortskjemte og livstrøtte kunder om et produkt som dette. Vanlig sjokolade har angivelig ikke høy nok wow-faktor før den blir spist.

Swarovski-sjokoladens innpakning er designet av den libanesiske(!) sjokoladeperfeksjonisten Patchi, noe som bidrar sterkt til den eksklusive prislappen på 5000 britiske pund, eller drøye 50 000 kroner.

Silke.

Andre ting som justerer prisen oppover mot stjernene er at sjokoladebitene er pakket inn for hånd, at selve innpakningen er laget av silke, og at alle bitene hviler på semsket skinn delt inn i gull- og platinaseksjoner.

Vakkert.

Smaken sier Harrods ingenting om, men det er bare fordi smaken ikke egentlig betyr så mye, og fordi Harrods vet at de kunne solgt brukte melkekartonger hvis de bare hadde pakket dem inn riktig.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Kilde: Born Rich