Hybrid er en fryd

Halvparten av alt blir dobbelt så bra.

Carver One følger opp et prinsipp som alle barn lærer seg i løpet av sine fem første leveår, og som mange av oss holder fast på til vi går i grava: Hvis du har to ting som er morsomme hver for seg, må det jo bli dobbelt så morsomt hvis du setter dem sammen.

LES OGSÅ:

Det er enkel logikk. Is og jordbær. Sykkel og motor. TV og chips. Badstu og, eh, Xbox? Nei, kanskje ikke.

Litt av hvert.

Men Carver One gjør alt riktig: Du tar en bil, og du tar en motorsykkel. To hjul bak, ett hjul framme. Så mikser du det hele sammen med en ekstremt fintfølende og kraftig miksmaster, og du sitter igjen med noe som ser så morsomt ut at selv berg-og-dal-baner vil framstå som vann og brød på Ila i oktober.

Den mildt sagt spesielle doningen vil forholde seg til svinger som om den var en identitetsforvirret tohjuling, der den fremste parten går fra ene til andre siden som en smidig Kawasaki, mens den bakre delen er det stabiliserende element som sørger for at ting ikke glir fullstendig ut.

Ventiler og sylindere.

Carver One har en topphastighet på 185 km/t. Det oppnår den blant annet ved hjelp av en vannavkjølt 659 kubikks motor med fire sylindere og 16 ventiler, i tillegg til turbo og intercooler — som til sammen sørger for at den klarer det magiske forholdet 0 til 100 km/t på 8.2 sekunder.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Hybriden er egentlig ikke noen lettvekter med tanke på sitteplasser (én) og størrelse, for med sine 670 kilo er den godt over gjennomsnittet for en vanlig tohjuling.

Dyr moro.

Den er derimot hele 3.40 meter lang, så du har med andre ord god plass til å strekke beina mens du slenges fra høyre til venstre til høyre igjen, på jakt etter ny rekordrundetid rundt kvartalet.

Det er alltid trist å ødelegge moroa med å ta opp ting som pris, men hvis du ønsker å oppleve Carver One må du i utgangspunktet ut med rundt 350 000 kroner — og det er før Onkel Stat har funnet fram avgiftsblokka si.

Likevel, sjekk videoen under for en utrolig underholdende gjennomkjøring av en utrolig god idé.



Trykk her for å komme tilbake til hovedsiden!