Harley Davidsons 2008-modeller

På jakt etter ny Harley? Da trenger du ikke å lete lenger, du finner alle her.

Det er ikke mange merkevarer som klarer å få fram følelsene på samme måte som Harley Davidson:

LES OGSÅ:

Dette er nemlig motorsyklene du elsker, eller elsker å hate.

2008-modellene gjør da heller lite for å rocke på suksessformelen, selv om vi vet at enkelte Harley-purister vil få pusteproblemer når de ser at sikkerhetsutstyr som ABS og slippclutch nå blir enda mer tilgjengelig.

Trykk her for å se STORE bilder av alle de nye modellene!

V-Rod & Night-Rod: VRSC-serien.

Motorene på disse modellene har imponert oss lenge, og vi klarer derfor godt å leve med at dette er de eneste Harleyene med vannkjøling. Puristene får ha oss unnskyldt.

De største nyhetene er at ABS-bremser nå blir tilgjengelig som ekstrautstyr, ja – du vet at du burde hatt det, og at de endelig utstyres med slippclutch som standard.

Det siste hindrer altså at bakhjulet låser seg når du girer ned, noe vi selv har sett skremme vettet av både nybegynnere og flere selverklærte MC-helter – spesielt under kombinasjonen våt asfalt og høy machofaktor.

Selv om ikke kubikkøkningen er av det mest ekstreme slaget, (fra 1130 til 1250), lover Harley mer punch. Ut fra spesifikasjonene ser vi at motoren nå yter 123 hestekrefter og at maks dreiemoment er 115Nm.

Vi i Dingz reiser for øvrig til Sverige i september for å prøvekjøre 2008-modellene, og vi lover selvsagt å sjekke om Harleys forhåndsskryt stemmer.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Trykk her for å se STORE bilder av alle de nye modellene!

Sportster-serien.

Med hele 8 modeller får Sportster-fansen mye å velge mellom. De store forandringene må du imidlertid se langt etter. Det går mest i ny tankdekor og to nummererte spesialversjoner av XL 1200 C og L.

Trykk her for å se STORE bilder av alle de nye modellene!

Softail-serien.

Denne utvides med de to nye custom-modellene Softail Rocker og Rocker C som ser svært så spennende ut.

Softail-navnet kommer som kjent fra bakdemperen som gir en mykere kjørestil enn de trofaste hardtailene, men her skal altså den gamle hardtaillooken være ivaretatt.

Vi glemmer heller ikke FatBoy-modellen, som er en av de motorsyklene som er lettest å kjenne igjen uansett hvor dårlig det norske sommerværet er. Bakdekket på 200 mm må fortsatt få hovedæren for det…

Trykk her for å se STORE bilder av alle de nye modellene!

Dyna-serien.

Den helt nye Dyna FatBob er lett å kjenne igjen på sitt aggressive utseende: Doble frontlys og fete dekk vekker garantert oppsikt på at gatehjørne nær deg.

Legg også merke til Street Bob, som for øvrig var Harleys mestselgende modell i Europa i 2006. Den vil nok fortsatt være førstevalget for minimalistene.

Begge kommer som før med en seks-trinns girkasse og motoren er fortsatt 1584 kubikk.

Trykk her for å se STORE bilder av alle de nye modellene!