Gunbus er stor som en buss

Og tøff som en revolver.

Hva med å begynne i en helt annen ende enn det som er vanlig? Hva med å begynne med en flymotor, og så konstruere motorsykkelen etterpå?

LES OGSÅ:

Ja. God idé!

Stjernemotor.

Det er akkurat det tyske Clemens F. Leonhardt har gjort med sin Gunbus-motorsykkel. Å kalle den oppsiktsvekkende er å gjøre narr av den. Oppsiktsvekkende duger ikke til å beskrive dette mesterverket.

Motoren har to svære sylindre hentet fra en ni-sylindret stjernemotor, og de som kan sin motorteori vet at det da dreier seg om en flymotor. Sylindrene er smeltet sammen med en spesiallagd veivaksel.

Svær motor.

V-Twin-motoren på 6728 kubikk, eller 6.7 liter hvis du ønsker mer lettfattelige størrelser, yter rundt 350 hestekrefter, og hvis en legger sammen alle tallene og den fysiske størrelsen, er det ikke så vanskelig å forstå at alle delene på sykkelen er skalert tilsvarende.

Det forklarer også hvorfor byggmesteren på bildet over ser ut som en lilleputt, og hvis han har forhåpninger om at Gunbus skal fungere som penisforlenger er vi redd han har oppnådd motsatt effekt. Dakars liten.

Med en vekt på bare 395 kilo er sykkelen enkel å få opp i fart, men hvor enkelt kan det være å manøvrere noe som er større enn livet selv?

Artikkelen fortsetter under annonsen

Nesten Boeing.

Også dekkene er spesialkonstruert. Den første tanken var å bruke dekkene fra en Boeing 767, en av flyprodusentens vanligste flytyper, men en spesialsydd løsning fra dekkprodusenten Rigdon ble foretrukket framfor Boeing-dekkene.

Forhjulet måler forøvrig 38 tommer og har en bredde på 11 tommer, mens bakhjulet virkelig viser igjen med sine 42 tommer og 15 tommers bredde. Gunbus er 3.4 meter lang, 1.4 meter høy, mens setet befinner seg 80 centimeter over bakken.

Spesialbestilling.

Tohjulingen kan nå 250 kilometer i timen før den elektroniske fartssperre. På det tidspunktet har du sikkert svimt av eller falt av sykkelen uansett, så det tallet er bare teori.

Hvis du ønsker deg et eksemplar, vil byggmester Clemens F. Leonhardt bygge et eksemplar mot pen betaling.

Visste vi det ikke.

Kilde: Autoblog (via Spluch)