Flammekaster på to hjul

Er 3800 hestekrefter nok?

Vokt det for å reise til Australia uten at din kroppslige og mentale bagasje er i orden. Det skal være stort, det skal lage mye lyd, og det skal helst være forbundet med umiddelbar livsfare.

LES OGSÅ:

Som denne overnaturlige motorsykkelen.

Tusenvis av hester.

Skjønt, å kalle den "motorsykkel" er strengt tatt en fornærmelse mot prestasjonen det må ha vært å sette den sammen. Australske Ron Laycock (vær vennlig å le litt av navnet før du leser videre) har siden 2003 holdt på å tukle med Mad V8-sykkelen, og selv om prosjektet akkurat nå står relativt stille - bokstavelig talt - er Laycocks arbeid fortsatt en milepæl.

Jetsykkelen har en Rolls Royce Viper Mk.202 turbojetmotor i sin midte, som alene yter 3800 hestekrefter. Hvis du føler deg heldig og fyrer opp etterbrenneren får du 1200 ekstra hestekrefter på kjøpet.

Sykkelen har en akselavstand på 3.4 meter, og som bildene til venstre viser fører den ekstraordinære lengden og størrelsen på motoren til at en må legge seg over Mad V8 som om en etterlikner Supermanns flyvestilling.

Gal mann.

Fronten skal forøvrig være hentet fra en Yamaha FJ 1200, mens bakenden består av modifiserte felger fra den australske monsterhjulprodusenten Dragway.

Jetmotoren gjør kjettinger og tannhjul overflødig, noe som er like greit. De ville ikke tålt belastningen uansett.

Hvordan Mad Ron Laycock fikk navnet sitt? Vel, på bildet over og bildene til venstre sitter han godt framoverlent på en monstermotorsykkel som spyr ut flammer fra en jetmotor - i dongeribukse og t-skjorte.

Resten kan du tenke deg selv.

Kilde: Jalopnik