Damenes drøm: Hello Kitty-PC

NEC satser på jentene.

I går ble NECs nye laptop vist fram for første gang i Tokyo, og som du ser av bildene til venstre; denne modellen er definitivt myntet på den feminine delen av publikum.

LES OGSÅ:

Japans kuleste katt.

Hello Kitty så dagens lys allerede i 1974, som en av mange karakterer hos det japanske firmaet Sanrio. Det tok heller ikke lang tid før det japanske fenomenet innledet sitt tokt etter resten av verden, og på slutten av 90-tallet eksploderte det for alvor da Hollywood-kjendisene begynte å fronte logoen for å viser hvor ekstremt godt de fulgte med på ungdomstrendene.

Og hypen ser ikke ut til å stoppe heller.

Fjortiser eller karrierekvinner?

NECs uttalte mål er å kapre «de arbeidende kvinnene». Denne tankegangen funker kanskje i et tradisjonelt Japansk kjønnsrollemønster, men her til lands tror vi nok heller at PCen har større tiltrekningskraft hos de i aldersgruppen 14 til 18 år.

Men det er mulig at vi tar feil, og at rosa blingbling med 299 Swarovsky-krystaller faktisk vil være det hotteste å bruke i de styrene der målsetningen om full kvinneandel allerede er nådd.

Prisen i Japan er 199.500 Yen, som tilsvarer litt over 10.000 norske kroner (minus norske avgifter). På innsiden finner du strengt tatt en høyst ordinær laptop, med Windows Vista, 100 GB disk og 1 GB internminne.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Flere hotte laptoper finner du her!

Kilde: mlive.com og NEC.