En bulldoser til bilrutene

Lar isen få gjennomgå, slik at du kan komme deg inn i bilen.

Isskraper får endelig ta del i den teknologiske revolusjonen, og snart kan vi alle pakke sammen trefjølene og de sammenteipte ispinnene som hver dag gir oss flis i fingeren og redusert hjernekapasitet. Kanskje.

LES OGSÅ:

Vi har tidligere skrevet om kongen av vinteren, men det spørs om ikke varmeskrapa må abdisere for Ice Dozer.

Tanngard.

Den har altså ingen varmeelementer, men benytter seg av patentert teknologi som produsenten hevder kan redusere tiden det tar å knuse renske en frossen rute med mellom femti og sytti prosent.

I minus femten grader er dét omtrent like lenge som en hel barndom.

Den nesten 18 centimeter brede skrapa har tenner i fronten, og er dessuten laget slik at den former seg etter rutene.

Tre-i-ett.

Viktigst av alt er likevel de tre bladene, som er ment å dekke de fleste iskriser en bileier kommer borti. Et glatt blad fjerner frostlaget, tannbladet brukes til å sprekke opp isen, mens et røffere, "karbid-aktig" tannblad tar seg av virkelig tung, vanskelig is.

Det er av bildet over ikke umiddelbart enkelt å se hvordan den fungerer, men sjekk videoen hos produsenten, Innovation Factory, så forstår du enklere hva Ice Dozer gjør.

Ergonomi.

Isskrapa har også ergnomomisk grep, og holdes mer eller mindre som en sag. Tohåndsgrepet sikrer kraftigere og stødigere isknusing, men betyr det at en vil knekke ryggen når en forsøker å nå midten av frontruta på en mellomstor bil?

Nei, det ser ikke slik ut. Skrapeelementet kan nemlig fjernes fra håndtaket, slik at Ice Dozer fungerer mer eller mindre som en vanlig isskrape.

Prisen er enten 100 eller 110 kroner, avhengig av om du går for Classic eller Plus-modellen.

Kilde: Uncrate