Easy-Glider er lett på tråden

Er den også et bra alternativ til scooteren din?

Oslos veier er fulle. Stappfulle. Snart ligger vi i kø selv om vi står opp klokka 0445, fordi alle forsøker å komme seg på jobb tidligst mulig - fordi da er det minst kø.

LES OGSÅ:

Fin gli.

Easy-Glider er like lett på tråden som en av Tommy Lees groupier, men den gjør det den gjør uten å ta seg av klærne.

Det noe uvanlige kjøretøyet har akkurat vunnet BrandNew Awards, en innovasjonskonkurranse for sportsrelaterte produkter.

Lettvekter.

Enhjulskjøretøyet veier 25 kilo, kommer i flere forskjellige modeller, og har enten ståplattform bakerst, eller ingen plattform i det hele tatt. Kjøper du sistnevnte er det meningen du skal la deg dra etter Easy-Glide med et par rollerblades på beina - eller rulleskøytene du brukte en gang på 80-tallet, de du hadde på deg da brutalt ærlige klassekamerater fortalte deg hvor skapet skulle stå og knuste drømmen om å ta olympisk gullmedalje i kunstløp.

Forhjulet har en diameter på 50 centimeter, og drives framover av en elektrisk børstemotor på 24 volt og 360 watt. Det betyr null utslipp idet du raser ut på E6en, men du bør komme deg kjapt tilbake til de lokale grusveiene igjen - Easy-Glider har en toppfart på 20 km/t, og kan altså ikke brukes hvor som helst.

Brems og lad.

Motoren lades når du kjører nedoverbakke eller når du bremser(!), og du kan regne med å avlegge mellom 15 og 25 kilometer før motoren må lades på ny. Akkurat det tar rundt 3-4 timer med turboladeren, mens standardladeren bruker omtrent dobbelt så lang tid.

Hvis du tror du er i stand til høre på musikk mens du forsøker å manøvrere deg gjennom rush-trafikken kan du få med en Musick Pack som ekstrautstyr. Den består blant annet av fire 10-watts høyttalere, forsterker og en bæreveske for mp3-spilleren din.

Pris? Dyrt.

Rundt 6500 kroner for den billigste modellen, og 2000 kroner mer for den dyreste. Easy-Glider kommer i fem forskjellige farger.

Trykk PLAY på videoen under for en demonstrasjon!