Vurderer "forbrukervennlig" kopibeskyttelse på CDer

Plateselskapet BMG har vært en av de ivrigste med å putte kopibeskyttelse på CDene for å hindre kopiering, inkludert Kurt Nilsens internasjonale debut. Nå vil de tilpasse seg kundene i større grad ved å lempe på restriksjonene på kopiering.

Vurderer "forbrukervennlig" kopibeskyttelse på CDer
Publisert
Sist oppdatert

Platebransjen nekter å gi opp prinsippet med kopibeskyttelse, til tross for at blant annet norsk lov gir tilgang til å ta kopi av egne produkter til private formål.

Men det hindrer ikke platebransjen å omfavne prinsippene rundt kopibeskyttelse.

- Utgangspunktet vårt er at vi faktisk er i en situasjon hvor vi er nødt til å bruke en eller annen form for kopibeskyttelse for å beskytte våre egne produkter, sier Stein Vegusdal i BMG. Dette er selskapets policy over hele verden.

- Derfor vil vi lage den så forbrukervennlig som mulig, innenfor norske lover og regler slik at det går kan å lage en kopi til eget bruk og sende musikkfiler til venner, sier han. Vegusdal mener at de teknikkene som har vært til nå, har vært altfor dårlige.

Les hele saken hos vårt søstermagasin Propaganda

[Ugjyldig objekt (debatt)]




Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer