Treg behandling og uklare svar

Spørsmål:
Hei,

Vi ble kunder av Bredbåndsfabrikken i november i fjor og er fortsatt ikke koblet til. Riktignok har vi fått plugg i veggen (7 uker siden) og switch i kjelleren (8 uker siden) men utover det har vi ikke hørt noe fra dere. Hver gang vi kontakter dere for å be om status får vi uklare svar og en lovnad om at vi blir kontaktet snart, noe dere til dags dato aldri har gjort.

I løpet av de snart seks månedene som har gått siden vi ble 'kunder' har flere alternativer til BBF dukket opp i vårt område. UPC, Telenor og NextGenTel er alle klare til å levere på kort tid. Gi meg en god grunn til at vi bør vente på at dere får ting på plass (og jeg regner ikke selgerpreik om at 'vi er raskere og billigere enn alle de andre' som en god grunn)

Mvh,
-tar

Svar:
Hei Thordadur.

Fordi vi er i startfasen har vi valgt å legge en del nett i borettslagene (LAN) klare samtidig som vi bygger ut vårt område- og bynett (SAN). Dette for å redusere flaskehalsgraden til områdenettet. Dette medfører som i deres tilfelle at det vil gå noe tid fra dere får kontakten i veggen til dere kobles på ekte bredbånd fra Bredbåndsfabrikken. På den andre siden kan vi koble deres og andre borettslag raskere på områdenettet når dette er klart.

Når det gjelder informasjon til dere, ønsker vi selvfølgelig at den skal være best mulig. Vi har valgt å informere gjennom styrene (vår kontaktperson) i borettslaget i installasjonsprosessen og vil gå ut til samtlige beboere når installasjonen er ferdig.

Med vennlig hilsen
Bjørn Ivar Høiendahl

Tilbake til oversikten