Telenor lanserer ny TV-løsning

T-We-tjenesten får nytt og bedre brukegrensesnitt.

NYTT GRENSESNITT: Slik ser Telenors nye T-We-tjeneste ut. Foto: Telenor
NYTT GRENSESNITT: Slik ser Telenors nye T-We-tjeneste ut. Foto: Telenor Vis mer

I løpet av høsten får Telenors 560.000 TV-kunder flere nyheter i TV- og strømmetjenesten T-We:

Kundene får mulighet til å skreddersy sin egen TV- og strømmepakke, og de vil få et nytt og bedre brukergrensesnitt på T-We-boksen og i T-We-appen. I tillegg vil det bli mulig å inkludere HBO i abonnementet, uten ekstra kostnad.

Gjennom en poengmodell vil kundene sette sammen kanaler og strømmetjenester, skriver Telenor i en pressemelding.

– Nå får kundene mer av det de liker. Med en poengbasert innholdspakke kan du velge inn populære strømmetjenester som HBO Nordic og Paramount+ eller annet innhold. Vi har kuttet antall faste kanaler fra 40 til 16, som gir hver kunde betydelig fleksibilitet til å sy sammen sin egen TV-pakke, enten du liker hardkokte spenningsserier, norsk og internasjonal fotball eller å drømme deg bort i Disney-klassiskere, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor, i pressemeldingen.

Gratis oppdatering

Oppgraderingen av T-We-boksen blir tilgjengelig for kunder av både den første og andre modellen, I og II.

Dinside fikk en demonstrasjon av den nye løsning for et par uker tilbake, og da kunne Telenor fortelle at det var viktig at også T-We boks I-eierne skulle få tilgang på det nye grensesnittet. Ikke all funksjonalitet vil være tilgjengelig på de gamle boksene dog, deriblant stemmesøk.

Man trenger ikke å gjøre noe spesielt for å få oppgraderingen av T-We-boksen. Den blir lastet ned automatisk når den er klar.

Etter å ha kjørt en pilottest i sommer, har Telenor allerede begynt utrullingen gradvis til kundene landet rundt. Noen har allerede fått den, mens andre vil få den utover høsten.

I tillegg til at det blir tilgjengelig på T-We-boksen, vil nye apper til Android og iOS slippes. Det er også planer om å lansere en webklient.

Fra Canal Digital til Telenor

For ett år siden ble Canal Digital Kabel-merkevaren avviklet, og alle TV-kunder ble overført til Telenor.

– Merkevareendringen har tilrettelagt for at vi nå har kunnet oppgradere til en fremtidsrettet TV-opplevelse som forener strømming og lineær-TV enda tettere. Telenor som TV-merkevare skal kjennetegnes av innovasjonskraft, gode kundeopplevelser og tilgang til det innholdet som betyr mest, sier Camilla Amundsen.

Dinside kommer snart med en nærmere titt på Telenors nye T-We-tjeneste, så følg med!