Oppklarende kommentar fra informasjonssjefen i UPC:

Vi har foreløpig mottatt dette svaret fra Informasjonssjefen i UPC Norge. Men det virker som om det foregår en diskusjon hos UPC, så følg med.

Wibecke Brusdal, Informasjonssjef UPC Norge
Wibecke Brusdal, Informasjonssjef UPC Norge
Vis mer

Viser til din artikkel i dag "UPC/chello tillater ikke at du kobler hjemmenettverket på Internett". Jeg ønsker å komme med en oppklarende kommentar:

Våre internettprodukter "chello" og "chello maestro" er produkter som er beregnet for privatmarkedet. Disse produktene tillater at det kun er 1 PC tilknyttet kabelmodemet. chello vil i løpet av høsten lansere produkter for bedriftsmarkedet. Disse produktene vil selvfølgelig tillate at nettverk knyttes opp til Internett via chello. Privatpersoner som evt. ønsker å knytte opp hjemmenettverk til Internett via chello vil også kunne utnytte bedriftsproduktene.

Kunden kan bruke sitt eget nettverkskort hvis han ønsker det. Men vi supporterer ikke komponenter som ikke er levert av oss.

I oppstartspakken har vi inkl. Nettverkskort, modem og installasjon. Vi gjør dette fordi vi ønsker å ha kontroll over hvilke komponenter som kundene benytter seg av, og dermed kan vi fokusere kompetansen vår mot disse. Resultatet er en mer stabil tjeneste, og et support-personale som har god kjennskap til komponentene.