Mye å gjøre hos Foto Labo

I vår test av on-line fotobutikker, stakk Foto Labo av med stempelet "Best i test". Nå klager kundene på lang behandlingstid.

Foto Labo imponerte oss i testen, blant annet med beste overføringsløsning for digitale bilder
Foto Labo imponerte oss i testen, blant annet med beste overføringsløsning for digitale bilder Vis mer

DinSide Data har den siste tiden mottatt en rekke henvendelser fra lesere som har sendt digitale bilder til Foto Labo for proffe utskrifter. De fleste av disse har reagert på at det har tatt vesentlig lengre tid før de har mottatt bildene enn vi forespeilte i artikkelen. I verste fall har det tatt 14 dager fra bildene ble sendt inn, til de forelå i papirform i kundens postkasse.

I vår test fikk Foto Labo blant annet skryt for rask behandling. Les hele testen her.

Ekstrem pågang

Vi tok derfor kontakt med Foto Labo for å få en forklaring på hvorfor kunder nå opplever lang behandlingstid, og fikk til svar at dette skyldes både fellesferieslutt, og selvfølgelig det faktum at de ble kåret som testvinner på DinSide Data.

- For øyeblikket er det pakkingen av bilder som er den største flaskehalsen. Vi har kontinuerlig rundt ti mennesker som jobber med dette - hele døgnet, sier Sigmund Rud hos Foto Labo.

- Bildene klippes manuelt fra papirrullen, og vi klarer å prosessere rundt 4.000 bilder i timen. Selv om pågangen er enorm, prøver vi så godt det lar seg gjøre å få bildene ut til kunden i løpet av to-tre dager. Men i det siste har det nok skjedd at noen har måttet vente lengre enn dette, fortsetter han. At noen har måttet vente i fjorten dager kan han derimot ikke skjønne.

Artikkelen fortsetter under annonsen

- Vi regner uansett med at den verste pågangen etter fellesferien snart vil begynne å avta, og rundt andre uka i september satser vi på at arbeidsmengden vil være mer håndterbar, avslutter han.

Stor interesse

Testen er så langt lest av rundt 30.000 mennesker. Du kan selv lese den ved å følge denne lenken.