Forsinket?

Spørsmål:
Hei!

Jeg fikk dette svaret første gang jeg sjekket mitt telefonnummer:

29.11.2000
Dette nummeret hører til en sentral som vi forventer å ha klar for tilkobling av våre abonnenter fra uke 20 2001.

Så etter to måneder sjekket jeg igjen:

23.01.2000
Dette nummeret hører til en sentral som vi forventer å ha klar for tilkobling av våre abonnenter fra uke 40, 2001

Hvor lang tid vil det ta å få kommet i gang? Hvor mange flere utsettelser blir det? Og for at området skal bli prioritert må vi da bestille eller er det nok å stå som interessent?

Hilsen Birger Håland

Svar:
Hei Birger,

NextGenTel jobber med en omfattende utbygging av infrastruktur med teknologi som er svært moderne i så store nett. Dette kan i noen tilfeller føre til at planene må omrokkeres, hvis tekniske eller andre forhold som vi ikke er herre over tilsier det. Vi jobber uansett på spreng for å tilby så mange som mulig ADSL så fort det overhodet lar seg gjøre.

Blant forsinkende faktorer som kan oppstå, er tilgang til linjer og plass i nettet. Dette jobber vi aktivt med. I noen tilfelle har vi faktisk kunnet idriftssette sentraler før vi tenkte, mens det i andre tilfelle tar lengre tid. Vi ønsker å gi så riktig informasjon som mulig til enhver tid, i tråd med det vi vet på det tidspunktet vi gir informasjonen.

Det er også et viktig poeng at mange allerede er koblet opp, og at utbyggingen nå skrider frem som planlagt.

mvh.
Torvald

Til artikkelen