Facebook for fiffen

Finner du ikke likesinnede på Facebook? Har du 60.000 kroner til overs? Les videre ...

<B>GRUNNLEGGER:</B> Komponist og dirigent Touchi-Peters slet med å finne likesinnede på vanlige sosiale medier, og grunnla denne online rikmannsklubben.   Foto: NETROPOLITAN
GRUNNLEGGER: Komponist og dirigent Touchi-Peters slet med å finne likesinnede på vanlige sosiale medier, og grunnla denne online rikmannsklubben. Foto: NETROPOLITANVis mer

Netropolitan er et lukket sosialt medium for «de med mer penger enn tid».

Den amerikanske komponisten og dirigenten James Touchi-Peters grunnla nettstedet da han slet med å finne likesinnede mennesker han kunne forholde seg til på andre sosiale medier .

Netropolitan skal være en «country club» for fiffen, hvor mennesker med mye penger kan slippe se våre vanlige dødelige sine statusoppdateringer fra ungenes hockeytreninger.

Nå gjør Facebook det lettere å styre hvem som ser hva

Stilles ikke mange krav

Det stilles ikke så mange krav, annet enn at du må betale nesten 60.000 kroner for å bli medlem - og deretter årlige avgifter på 20.000 kroner.

I tillegg må du være 21 år gammel, bruke ditt virkelig navn, kommunisere på engelsk og ikke ta skjermdumper for å henge ut andre. Moderatorer vil også følge med.

EKSKLUSIVT: Ett av bilene som Netropolitan bruker på hjemmesiden sin for å promotere seg selv. Det generiske bildet er hentet fra et bildebyrå, viser det seg.  Foto: NETROPOLITAN
EKSKLUSIVT: Ett av bilene som Netropolitan bruker på hjemmesiden sin for å promotere seg selv. Det generiske bildet er hentet fra et bildebyrå, viser det seg. Foto: NETROPOLITAN Vis mer


Ser ut som Google +

Hva får du så for 60.000? Jo, en nettside som blir beskrevet som en minimalistisk versjon av Google +, minus reklame. For der er Netropolitan strenge; her skal du slippe bannerreklamer for slankeprodukter og slikt. De skal visstnok også være strenge på alle slags forsøk på å spamme andre brukere.

Og etter å ha betalt 60.000 kroner får du dessuten ubegrenset tilgang med skylagring.

Enkelte ting kan være greit å holde for seg selv

Netropolitan reklamerer for seg selv på Facebook, hvor de ikke overraskende får mye pepper. Ikke minst for sine tekniske løsninger og bruk av bildebyrå-bilder, som dette .